Upgrade-Rémi Versie 1.0

Recensie Upgrade door Sandra Hutchison:
Rémi Milgers voelt zich vrij eenzaam. Hij heeft geen vrienden, wordt veel gepest en zijn ouders zien hem nooit staan. Alleen tijdens het gamen met zijn online-vrienden voelt hij zich gelukkig. Wanneer hij op een ogenschijnlijk doodgewone dag bij zijn huis aankomt, ontploft dit voor zijn ogen. Zijn ouders en zus komen hierbij om het leven. Rémi is in één klap alles en iedereen kwijt. Voordat hij zich echt kan realiseren wat er gebeurt, wordt hij door een onbekende man aangesproken. De man blijkt precies te weten wie Rémi is en hij nodigt hem uit met hem mee te gaan.

Rémi stemt toe. Letterlijk en figuurlijk gaat er daardoor een nieuwe wereld voor hem open. De man neemt hem mee naar een geheime locatie in de buurt van Groenland. Daar zijn wetenschappers in het geheim bezig geweest met het verwezenlijken van Creodroom, een futuristische plek waar het onmogelijke mogelijk blijkt. Rémi merkt dat hij zich op deze plek meer thuis voelt dan ooit bij zijn eigen familie. Creodroom lijkt werkelijk een droom die uitkomt, maar waarom kwamen ze nu juist Rémi ophalen?

Upgrade is het pakkende eerste deel van een nieuwe Young-Adult-trilogie. Een serie vol technische snufjes, robots en nieuwe medische technieken. Dit spannende verhaal over een onzekere jongen die zichzelf opnieuw ontdekt en meer en meer zelfvertrouwen krijgt, is een aanrader. Het boek leest gemakkelijk weg, is filmisch geschreven en zou niet misstaan als tv-serie. Toch voelt dit eerste deel wel aan als “slechts” een introductie, een aanloop tot een fantastisch verhaal. Het smaakt in elk geval naar meer.

In dit veelbelovende eerste deel leer je als lezer vooral Rémi en de andere personages kennen. Je komt er al lezende achter wat voor plek Creodroom is en wie de mensen zijn achter deze fascinerende locatie. Upgrade is een boek waarin jongeren de hoofdrol spelen, waardoor het boek waarschijnlijk ook vooral deze doelgroep aan zal spreken. Toch is het boek ook voor volwassenen geen tegenvaller. Upgrade bevat een goed geschreven fictief verhaal waarmee je even helemaal kunt verdwijnen in een andere wereld.

★★★★
Titel: Upgrade-Rémi Versie 1.0 | Auteur: Lara Reims | Uitgeverij Hamley Books | Categorie: Young Adult, series | Uitvoering: paperback of E-book | 360 pagina’s | ISBN13: 9789082986303 | Verkrijgbaar sinds: 24-04- 2019 | Recensent: Sandra Hutchison | Datum recensie: 29-04-2019 | Prijs: €19,95 | Bestellen