LEGO Harry Potter

Recensie LEGO Harry Potter door Sonja Hubregtse:
Een magisch zoek- en vindboek

Het LEGO Harry Potter magische zoek- en vindboek laat de lezer meegaan op een magische reis. Als eerste wordt er kennis gemaakt met de personages uit de Harry Potter boeken en films. Perkamentus, Hagrid, Hermelien, Ron, Voldemort, Sneep en uiteraard Harry. Wanneer je geen boeken hierover gelezen hebt of de films niet hebt gezien, lees je op deze pagina wat hun band is met Harry of Zweinstein.

Omdat je wel wat hulp kunt gebruiken tijdens de zoektocht door het boek, mag je het minifiguur dat bijgevoegd is, in elkaar zetten zodat deze professor Sneep jou kan helpen met zoeken.

Tijdens het avontuur in dit boek maak je op een betoverende manier kennis met de WegisWeg, de Bewegende Trappen, Perron 9 en natuurlijk het Ministerie van Toverkunst. Ook kom je nog in andere werelden terecht. Het boek bevat geen verhaal van tekst, maar de LEGO-illustraties laten het verhaal duidelijk zien. Prachtige details, magische dieren en vreemde Kobolden en dat alles in LEGO.

Elke pagina heeft een thema waarbij je op zoek kunt gaan naar een aantal personages. Deze staan, duidelijk zichtbaar, in een soort perkamentvorm op de pagina afgebeeld. Het is heel handig dat de personen in precies dezelfde houding in de vorm afgebeeld staan als de persoon die je moet gaan zoeken. De illustraties zijn prachtig getekend. En door de gezellige drukke tekeningen is het zoeken nog niet eens zo makkelijk.

Wanneer je aan het einde van het boek bent gekomen, zijn er nog tien verrassingstaken te doen op iedere bladzijde. Deze taken zijn ook weer duidelijk afgebeeld. Achter in het boek staan voor alle zoekopdrachten overzichtelijke oplossingen door middel van de prent en gekleurde cirkels.

Met dit mooie boek hebben we nu al veel plezier gehad. Het is een boek dat je zeker regelmatig pakt. De prachtige illustraties zorgen ervoor dat je lang naar één pagina kunt kijken en elke keer opnieuw andere dingen ziet. Je hoeft dus niet alleen te zoeken, maar kunt ook prima genieten van alle belevenissen die op de pagina’s te zien zijn. De tovenaarswereld zit vol magische voorwerpen en personages…

Help jij de tovenaar Harry bij het vinden van al zijn vrienden én vijanden in dit magische LEGO Harry Potter avontuur?

★★★★★
Titel: LEGO Harry Potter | Uitgeverij Meis & Maas | Categorie: Kinderboeken | Uitvoering: hardcover | 32 pagina’s| ISBN: 9789030504542 | Verkrijgbaar sinds: september 2019 | Recensent: Sonja Hubregtse | Datum recensie: 03-11-2019 | Prijs: €13,99 | Bestellen