Caraval 2 – Meester legende

Recensie Meester Legende door Yana Pauwels:
Tella en Scarlett zijn nog maar pas over hun eerste spel van Caraval heen, als ze ontdekken dat niet kort daarna er nog een spel wordt gespeeld. Deze keer gaat de winnaar van het spel oog in oog komen te staan met meester Legende. Tella besluit om mee te spelen, omdat ze, in ruil voor informatie over haar moeder, een deal heeft gesloten met iemand die eist dat zij de ware identiteit van Legende te weten komt.

Na de magie van Caraval was het weer even wennen aan de echte wereld, maar al snel begint het spel weer. Deze keer werd het verhaal geschreven vanuit het personage van Tella. Iets in Tella spreekt me meer aan dan Scarlett. Tella is een spring-in-‘t-veld, terwijl Scarlett wat gereserveerder is. Tella gaat voor 100% voor alles en laat zich niet snel afschrikken door tegenslagen. In haar zoektocht naar de ware identiteit van meester Legende houdt niets haar dan ook tegen.

Het verhaal las wederom heel vlot. Door de korte hoofdstukken en de actie doorheen het verhaal waande ik me terug in de magische wereld van Caraval. Waar het eerste deel Caraval veel lichte magie bevatte, maken we in dit boek meer kennis met de duistere kant van deze magie. In het eerste deel werd benadrukt dat het allemaal maar een spel was, maar hier lijkt juist het tegenovergestelde waar te zijn. Je maakt kennis met de Fortuna en hun rol in dit hele verhaal. Daarnaast komen we niet alleen meer te weten over Tella en Scarlett, maar ook over hun moeder en Dante. De personages zijn hier zo goed in uitgewerkt dat ze tot leven lijken te komen. We komen er al snel achter dat niet iedereen is zoals hij zich voordoet.

De ware identiteit van meester Legende is geen geheim meer voor mij en al moet ik zeggen dat ik het wel zag aankomen, toch heeft de schrijfster me even laten twijfelen. Meester Legende vind ik net iets beter dan Caraval. Niet alleen omdat we Tella beter leren kennen, maar ook omdat we kennis maken met de wat duistere kant van magie en dit het verhaal spannender maakt. Ik hoop dan ook dat deel drie van de serie even spannend wordt.

★★★★★
Titel: Meester Legende | Leesfragement | Auteur: Stephanie Garber | Uitgeverij: Luitingh-Sijthoff | Categorie: Young adult/Fantasy | Verkrijgbaar als hardcover | 416 pagina’s | ISBN13: 9789024571772 | Verkrijgbaar sinds: 17-10-2018 | Recensent: Yana Pauwels | Prijs: €20,99 | Bestellen