Vind je stem

Recensie Vind je stem door Antoinette van Steeg:
Een poetry journal voor je hart en je art.

Vind je het leuk om zelf gedichten te maken, maar weet je niet goed te beginnen? Dan is Vind je stem van Noor Unnahar een superleuk (werk)boekje om mee aan de slag te gaan!

Vind je stem kent maar 160 bladzijden, maar levert de lezer veel op. Het is vooral een boek om zelf aan de slag te gaan en het staat boordevol tips en trucs. Noor Unnahar is een van de vrouwen die is opgenomen in MUSE poetry lijn van de uitgeverij BBNC. De boekjes zijn herkenbaar aan hun prachtige uitstraling en liggen lekker in de hand. Noor Unnahar heeft met Gisteren was ik de maan zelf een prachtige gedichtenbundel geschreven en nu helpt ze andere vrouwen om zelf aan de slag te gaan.

In drie delen neemt ze de lezer aan de hand. In het eerste deel laat ze je je eigen schrijfstijl ontdekken. In het tweede deel laat ze de lezer dichtvormen en stijlmiddelen ontdekken. In het derde deel dat ze de titel van het boek Vind je stem heeft gegeven, ga je aan de slag met de tips en kun je aan de slag om zelf gedichten te schrijven.

Ik heb nog niet eerder zo’n mooi en simpel boekje gelezen en gezien, dat de lezer aan de hand meeneemt om zelf gedichten te gaan schrijven. Zo geeft ze tips om collages te maken, zinnen van bijvoorbeeld liedjes op te schrijven of van een willekeurige bladzijde uit een boek. Maar ook geeft ze je een woord en laat ze je ermee spelen om mee aan de slag te gaan. Naast tips legt ze ook uit wat bijvoorbeeld een anagram, dactylus en oxymoron is en laat ze je ermee stoeien. Maar het boekje kent niet alleen maar opdrachten. Er staan mooie passende tekeningen en foto’s in en ze verwijst erin naar andere gedichten. Al met al zorgt Noor Unnahar ervoor dat Vind je stem een compleet geheel is om op een makkelijke manier zelf aan de slag te gaan.

Ik ben fan geworden van de MUSE poetry. Deze lijn kent prachtige gedichten, een MUSE poetry journal en nu ook een (werk)boek om zelf met je creatieve kant aan de slag te gaan.

★★★★
Titel: Vind je stem | leesfragment | Subtitel: Een poetry journal voor jouw hart en jouw art | Leesfragment | Auteur: Noor Unnahar | Uitgeverij BBNC Categorie: poëzie/werkboek | Verkrijgbaar als paperback | 160 bladzijden | ISBN13: 9789045324852 | Verkrijgbaar sinds: november 2019 | Recensent: Antoinette van Steeg | Datum recensie: 31-01-2020 | Prijs: € 12.99 | Bestellen