MUSE Poetry Journal

Recensie MUSE Poetry Journal door Antoinette van Steeg:
MUSE is een nieuwe imprint bij uitgeverij BBNC. Naast een tweetal gedichtenbundels voor vrouwen hebben ze een Poetry Journal uitgebracht. De voorkant van het MUSE Poetry Journal heeft het herkenbare halve gezicht in hartvorm, dat ook terug te vinden is binnen in de gedichtenbundels Herinneringen ontward en Gisteren was ik de maan.

Het MUSE Poetry Journal oogt eenvoudig en kent een fijn formaat. Het materiaal waarvan het gemaakt is, voelt zacht en flexibel aan. Aan de binnenkant zijn twee notebooks te vinden, die met een fijn, zwart elastiek afzonderlijk aan het journal bevestigd zijn. Ideaal om makkelijk uit de beschermhoes te halen of te vervangen als een van de notebooks vol is. Het geheel wordt aan de buitenkant met een eenvoudig zwart elastiek bij elkaar gehouden, waardoor het journal ook makkelijk mee te nemen is.

Een groot pluspunt vind ik de stipjes die binnenin de notebooks te vinden zijn. Ideaal om eigen gedichten in te schrijven, maar ook om bijvoorbeeld tekeningen of notities in te verwerken. Hierdoor kun je je eigen creatie de vrije loop laten en heerlijk aan de slag gaan. Hier was mijn jongste dochter van veertien helemaal enthousiast over het MUSE Poetry Journal. Al snel was ze hiermee aan de slag om haar eigen creatie aan het notebook toe te vertrouwen.

Ik vind dit journal goed passen binnen de nieuwe imprint MUSE. De beide gedichtenbundels heb ik ook mogen lezen en ik ben zeer verrast door de opzet van deze twee bundels. Ze zijn herkenbaar, modern en elke vrouw zal enige binding voelen met de gedeelde gedichten. Ik ga misschien de pakkende gedichten uit deze bundels in het MUSE Poetry Journal overschrijven. Het journal wordt dan een verzameling van gedichten die ik wil bewaren.
Dit journal is een echte aanrader voor creatievelingen die graag aan de slag gaan met een journal. Het is makkelijk in gebruik, compact en de beschermhoes is echt prachtig in zijn eenvoud. Doordat de notebooks te vervangen zijn, is dit MUSE Poetry Journal door de beschermhoes duurzaam en handig om erbij te pakken of mee te nemen als je onderweg bent.

★★★★
Titel: MUSE Poetry Journal |  Auteur: n.v.t. | Uitgeverij BBNC-MUS Creatief | Categorie: Lifestyle | Verkrijgbaar als paperback | twee notebooks | ISBN13: 9789045325033 | Verkrijgbaar sinds: oktober 2019 | Recensent: Antoinette van Steeg | Datum recensie: 01-02-2020 | Prijs: € 17.99 | Bestellen