Fortnite 1 Outfits

Recensie Fortnite Outfits door Sonja Hubregtse:
Officiële Fortnite 1 Outfits

Hier in huis is Fortnite, zoals bij velen, enorm populair als game. Zelf dacht ik voornamelijk aan een spel met veel schiet/vechtsituaties, maar blijkbaar gaat het ook veelal om de ‘looks’ van de personages. Het doel van het spel is om zo lang mogelijk te overleven.
Fortnite staat ook bekend om de populaire dansjes. De speler kan deze dansjes kiezen als hij de andere speler gedood heeft. Zowel deze dansjes als de outfits/skins kun je kopen (V-bucks) tijdens de game. Omdat er zoveel verschillende outfits zijn in het spel, is er een handig boek uitgebracht.

Het officiële Fortnite outfits boek is een kleurrijk naslagwerk. Het laat een volledig overzicht zien van alle outfits en accessoires van het spel Fortnite. Het betreft hier een overzicht van seizoen 1 tot en met 7.
De outfits zijn van groot belang om indruk te maken op je tegenstanders. Daardoor heb je al veel ‘gewonnen’. Het zorgt ervoor dat je de unieke speler bent van het spel. Onder outfits vallen niet alleen de kledingstukken van het personage, maar ook de items/accessoires. Wanneer een andere speler erg onder de indruk is van jouw accessoire, kun je toeslaan op het moment van zwakte. In het boek vind je het verhaal achter de oorsprong van deze outfits terug en zie je de populairste ‘skins’. Hierdoor wisten mijn kinderen precies welke ze moesten kiezen in een bepaalde situatie.

Het boek is overzichtelijk ingedeeld (de outfits zijn gerangschikt in sets) en de combinatie van illustraties en tekst/uitleg is prima. Geen langdradige verhalen, maar interessante weetjes over de outfits en wat je ermee kunt. Ook zijn de verschillende items bij personen duidelijk beschreven, zodat iemand die net gestart is met Fortnite, meteen weet waar je het voor gebruikt etc. Regelmatig zie je een ‘weetje’ staan. Dit zorgt voor een leuke afwisseling in het boek, omdat dit niet over Fortnite zelf gaat, maar om extra achtergrondinformatie die een link heeft met Fortnite. Het onderdeel ‘vallen met stijl’, waarbij je een glider (manier van vliegen) kiest, was bij ons erg populair. Hierbij wordt omschreven wat deze glider doet met de tegenstander, wanneer hij jou uit het luchtruim ziet vallen. Het overzicht hiervan gaf hun duidelijkheid welke ze het beste konden kiezen. Ook de FAQ’s vonden ze interessant. Ze hadden zelf de vraag al eens gesteld of bepaalde skins terug zouden komen in de winkel. Dit antwoord (en meer) is terug te vinden bij de FAQ’s. Erg leuk dat ook de zeldzaamste outfit genoemd wordt.

Achter in het boek vind je een heel handige checklist van je virtuele kledingkast. Wanneer je bepaalde skins hebt, kun je hier een vakje aankruisen en is het overzichtelijk welke je wilt toevoegen aan je verzameling. Handig hierbij is dat bij het personage ook het paginanummer uit het boek staat, zodat je snel je favoriet terug kunt vinden en hierover kunt lezen. Wij zijn erg enthousiast over dit boek!

Een naslagwerk dat regelmatig gepakt zal worden tijdens het spelen van Fortnite!

In deze serie zijn ook verkrijgbaar:
– De Battle Royale survival-gids
– Jaarboek
– Battle-logboek

★★★★
Titel: Fortnite Outfits | Meis & Maas | Categorie: jeugdboeken | Leeftijd: 12+ | Uitvoering: hardcover | 192 pagina’s| ISBN: 9789030504597 | Verkrijgbaar sinds: juni 2019 |Recensent: Sonja Hubregtse | Datum recensie: 02-02-2020 | Prijs: €19,99 | Bestellen