De gelukkige

Recensie De gelukkige door Sonja Hubregtse:
Zelf had ik nog niet eerder een boek van Nicholas Sparks gelezen, maar na dit mooie verhaal zal dat snel weer gebeuren…

Wanneer Logan Thibault op missie is in Irak, vindt hij een foto van een vrolijke, jonge vrouw. Een tijd lang hangt de foto op de basis, maar niemand vraagt ernaar. Hij besluit de foto bij zich te dragen. Als snel blijkt dat hij tijdens de zwaarste gevechten elke keer weer geluk heeft en er eigenlijk zonder kleerscheuren vanaf komt. Ook bij een gezellig avondje poker heeft hij duidelijk meer geluk dan anderen. Heeft dat iets met de foto te maken?

Als Logan weer terug is in Colorado, kan hij nergens anders meer aan denken dan aan de foto. Hij besluit de vrouw van de foto te gaan zoeken. Wanneer hij haar uiteindelijk vindt, voelt hij zich meteen tot haar aangetrokken. Helaas blijkt Elizabeth, de vrouw van de foto, een heftige geschiedenis te hebben waarbij haar ex een grote rol speelt. Haar ex, Keith Dayton, tevens hulpsheriff en de man die gluurt naar naakt zwemmende meisjes wordt betrapt door Logan. Zal Logan haar ooit kunnen vertellen over de foto? Zal het hun liefde in de weg staan?

De schrijver, Nicholas Sparks, weet de karakters in het verhaal zo gedetailleerd te beschrijven dat je echt een afschuw voelt voor de doortrapte Keith en je erg nieuwsgierig wordt, wanneer Logan de moed vindt om Elizabeth over de foto te vertellen. Een prachtig verhaal waarbij liefde en geheimen voor veel onrust zorgen, maar waarbij doorzettingsvermogen alles beslissend is.

De schrijver weet het verhaal boeiend te vertellen, waardoor je het boek moeilijk weg kunt leggen. Wel vind ik het lastig lezen, wanneer Nicholas Sparks de zin te lang maakt, waarbij hij veelvuldig gebruik maakt van komma’s en puntkomma’s. De zin beslaat soms zeven regels.

De gelukkige, een boek vol emoties, spanning, geheimen en liefde.

★★★★
Titel: De gelukkige | Auteur: Nicholas Sparks | Uitgeverij: Boekerij | Categorie: Roman | Verkrijgbaar als  paperback, E-book en luisterboek | 381 pagina’s | ISBN: 9789022588536 | Verkrijgbaar sinds: november 2019 | Recensent: Sonja Hubregtse | Datum recensie: 10-02-2020 | Prijs: €19,99 | Bestellen