Onverwacht

Recensie Onverwacht door Chantal Hutchison:

Onverwacht is een verrassend goed boek dat op een indrukwekkende manier moeilijke onderwerpen bespreekbaar maakt. Het verhaal zet je aan het denken en is tegelijk ook leuk om te lezen. Onverwacht bevat grappige wendingen, maar laat ook lastige keuzes niet aan zich voorbijgaan.

Veronica Clarke is het perfecte voorbeeld van een goede student. Ze heeft alles: vrienden, de beste cijfers en het perfecte vriendje. Wanneer ze ontdekt dat ze zwanger is, stort haar hele wereldje in. Samen met haar vriendinnen zou ze een weekend weggaan om te studeren, maar omdat ze na lang nadenken haar zwangerschap voortijdig wil beëindigen, kan dit niet doorgaan, Tot haar ongenoegen is de dichtstbijzijnde kliniek zo’n 1600 kilometer verderop. Dat kan maar één ding betekenen: een roadtrip. Haar vriendinnen mogen niet weten dat haar perfecte leven toch niet zo perfect is en haar vriendje blijkt ook niet zo betrouwbaar als dat ze dachten. Dus haar enige optie om te helpen is Bailey, haar ex-bff. Wat kan er allemaal fout gaan tijdens deze roadtrip?

Onverwacht is een boek vol grappige momenten. Tijdens de roadtrip gebeuren er genoeg dingen waarbij je aan het denken wordt gezet. Het leven is toch niet altijd zo volmaakt als het lijkt en soms is vriendschap belangrijker. Het verhaal is leuk om te lezen ondanks het zware onderwerp, abortus. De schrijvers hebben dit goed over weten te brengen zonder dat het moeilijk wordt om te lezen. Het is zelfs een heel fijn boek om te lezen. Het boek leest lekker vlot weg en de personages zijn zo goed beschreven, waardoor je mee gaat voelen met de verschillende personages. Je wordt als vanzelf boos als er iets op Veronica en Baileys pad komt waardoor de roadtrip in gevaar komt, je wordt vrolijk als ze iets meemaken wat grappig is en je wordt verdrietig als er iets met hen gebeurt wat je liever niet had zien gebeuren.

Ik geef dit boek de volle vijf sterren. Het verhaal had mij volledig in de greep, er was geen enkel moment dat ik met mijn aandacht afdwaalde. Onverwacht is zeker een aanrader.

★★★★★
Titel: Onverwacht | Auteur: Jenni Hendriks & Ted Caplan | Uitgeverij Gottmer | Categorie: Young Adult | Verkrijgbaar als: paperback en E-book | 304 pagina’s | ISBN13: 9789025770914 | Verkrijgbaar sinds: februari 2020 | Recensent: Chantal Hutchison | Datum recensie: 25-02-2020| Prijs: 17,99| Bestellen