Buurman & Buurman-De iglo

Recensie Buurman & Buurman De iglo door Hannie van Grol:
Het bekende onhandige duo Buurman & Buurman beleeft weer een grappig avontuur. Het is winter, er is een heleboel sneeuw gevallen en de twee buurmannen gaan aan de slag om de sneeuw te ruimen. Pat pakt een bezem en Mat neemt een grote sneeuwblazer. Dat werkt heel snel, de sneeuw wordt weggeblazen, zodat er al gauw een groot gedeelte sneeuwvrij is. Maar waar is Pat nu gebleven? Hij blijkt bedolven onder een grote hoop sneeuw, hij lijkt wel een sneeuwpop.

En dan ontstaat er een lumineus idee. Samen bouwen ze een iglo van al die sneeuw. Maar als die eenmaal klaar is, blijkt het toch erg donker te zijn in de iglo. Een lampje biedt uitkomst en een elektrisch kacheltje zorgt voor een aangenaam temperatuurtje binnen. Maar gaat dat allemaal wel goed? Natuurlijk weet je van tevoren dat er iets fout gaat bij de twee buurmannen en dat maakt ieder verhaaltje zo ontzettend grappig. Ondanks alle onhandige zetten blijven de twee vrolijk en zien ze het positieve van iedere situatie in. “A je to” is dan hun bekende kreet.

Dit gouden boekje ziet er prachtig uit: natuurlijk een goudkleurige rug, die je meteen al tegemoet schittert. De stevige hardcover met de vrolijke illustratie van het duo is weer hartverwarmend. En datzelfde geldt natuurlijk ook voor de binnenkant. Kleurrijke plaatjes met kleine stukjes tekst sieren elke bladzijde, zodat de kleinsten de stukjes goed kunnen volgen. Ze zullen volop genieten van de activiteiten van de buurmannen, die natuurlijk weer de meest ondoordachte situaties creëren. Dit boekje is voor peuters en kleuters zeer aan te raden, maar oudere kinderen die al kunnen lezen, zullen er zeker ook van genieten.

★★★★★
Titel: Buurman & Buurman De iglo | Auteur: Kees Prins | Uitgeverij Rubinstein | Categorie: Voorlees-/prentenboek | Verkrijgbaar als hardcover | 30 pagina’s | ISBN13: 9789047627159 | Recensent: Hannie van Grol | Datum recensie: 29-02-2020| Prijs: € 9,99 | Bestellen