Magisterium 2 – De Koperen Vuist

Recensie Magisterium 2 – De Koperen Vuist door Chantal Hutchison:
De Koperen Vuist is het tweede deel in de Magisteriumreeks. In dit deel wordt het avontuur van Callum Hunt en zijn vrienden vervolgd.

Callum Hunt gaat na het afronden van het eerste jaar op het Magisterium in de zomervakantie naar zijn vader Alastair Hunt. Hij wordt daarbij vergezeld door zijn beste vriend Brutus (een met chaos bezeten wolf). Echter vertrouwt zijn vader hen niet en wil hij om die reden Callum en Brutus vernietigen.

Zodra Callum dit ontdekt, vlucht hij naar een van zijn vrienden, Tamara en Aaron, waar hij de rest van de vakantie doorbrengt, totdat ze voor het tweede jaar naar het Magisterium vertrekken. Op het Magisterium blijkt het voor Callum en zijn vrienden niet veilig te zijn, want de Alkahest (een Koperen Vuist), die gebruikt kan worden om Callum en Aaron van hun magie te scheiden, is gestolen. Samen gaan de vrienden op zoektocht naar de dader en het gestolen voorwerp. Ze laten zich daarbij niet tegenhouden door gevaarlijke vijanden en situaties. Zal het Callum Hunt lukken om zijn ware identiteit voorborgen te houden voor zijn vrienden?

De Koperen Vuist is een indrukwekkend en spannend vervolg op het eerste deel van de reeks. Het verhaal gaat op hetzelfde niveau verder als zijn voorganger. Het fijne aan dit deel is dat de personages allemaal weer terugkomen in het verhaal. Tamara, Aaron en de wolf Brutus spelen allen weer een grote rol in dit verhaal. De IJzerproef was al spannend te noemen, maar de Koperen Vuist bevat zelf nog meer spanning. Daarnaast vond ik het fijn dat het verhaal minder langdradige momenten bevat, waardoor ik de gehele tijd door wilde lezen. Het is wel jammer dat het verhaal zich bijna niet afspeelde op het Magisterium zelf, maar dat het meer een reis is, een zoektocht naar de dader van de gestolen Koperen Vuist.

Bij het volgende deel hoop ik dat het verhaal zich weer meer in het Magisterium af zal spelen. Dit verhaal bevat in ieder geval genoeg grappige en spannende situaties. Ik kan dan ook niet wachten totdat ik weer verder kan lezen in het volgende deel. Dit tweede deel uit de Magisteriumreeks wil ik in elk geval alvast aanraden. Ik geef dit boek vier sterren.

★★★★
Titel: Magisterium 2 – De Koperen Vuist | Auteur: Holly Black en Cassandra Clare| Uitgeverij Moon | Categorie: Young Adult | Verkrijgbaar als paperback| 304 pagina’s | ISBN13: 9789048849482 | Verkrijgbaar vanaf: 25-10-2019 |Recensent: Chantal Hutchison | Datum recensie: 01-03-2020 | Prijs: €9,99| Bestellen