De essentiële mystieke lessen van de Dalai Lama

Recensie De essentiële mystieke lessen van de Dalai Lama door Sandra Hutchison:
Bron van inspiratie voor zoekers

In dit handzame boekje zijn de mooiste, helderste en indrukwekkendste uitspraken van zijne Heiligheid de Dalai Lama gebundeld. Het boekje heeft het ideale formaat om in je tas te stoppen, zodat je het altijd bij je hebt. Het is geen boek om in één keer van a tot z uit te lezen, maar nodigt uit om met regelmaat even open te slaan en wat van de teksten tot je te nemen.

Een voorbeeld uit het boek:
115. Geduld is een gemoedstoestand van verdraagzaamheid wanneer men geconfronteerd wordt met schade die door anderen wordt veroorzaakt. Er zijn drie soorten geduld. De eerste is niet boos te zijn over de schade die door anderen wordt veroorzaakt, de tweede is om zelf het lijden vrijwillig op je te nemen en de derde is in staat te zijn om het lijden dat bij de beoefening van de dharma hoort te ondergaan. – Blz.92.

De essentiële mystieke lessen van de Dalai Lama is een fijn en praktisch boek ter ondersteuning op je levenspad. Een mooi boek over onder andere compassie en ontwaken. Het kan je inzicht geven in je eigen gedrag en denkwijze. De teksten zullen eenieder die hier voor openstaat, raken en misschien bewustwording brengen. De teksten tezamen zijn in elk geval interessante materie. Tijdens het lezen zul je waarschijnlijk merken dat het ene citaat je persoonlijk meer aanspreekt dan het andere. Het boekje staat vol positieve en liefdevolle boodschappen en geeft in elk geval inzicht in de gedachtegang van de Dalai Lama. Het stimuleert je om na te denken over je persoonlijke zienswijze. Aanrader voor iedereen die zoekende is, kritisch naar zichzelf durft te kijken en graag op spiritueel gebied verder wil groeien.

★★★★
Titel: De essentiële mystieke lessen van de Dalai Lama | Leesfragment | Auteur: Zijn Heiligheid de Dalai Lama | Samenstelling: Renuka Singh | Uitgeverij Hajefa | Categorie: spiritualiteit | Uitvoering: paperback | 200 pagina’s | ISBN13: 9789463310239 | Verkrijgbaar sinds: 2019 | Recensent: Sandra Hutchison | Datum recensie: 22-03-2020 | Prijs: €14,95 | Bestellen