Privacy Live

Recensie Privacy Live door Chantal Hutchison:
Wat heb jij te verbergen?

Privacy Live is het nieuwste tv-programma van AirTV. Een programma waarin Nederlanders stiekem worden gefilmd en hun geheimen op tv bekend worden gemaakt. In het programma Privacy Live speelt de familie Hendriks een hoofdrol, bestaande uit ouders Patrick en Carolien en hun dochtertje Eva. Heel Nederland is geobsedeerd door het programma en de familie. De vader van het jonge meisje zou haar mishandelen en het hele land heeft dat gezien in een nieuwe aflevering van Privacy Live.

Zo is ook Jente in de ban van de familie en ze volgt alle nieuwtjes. Dit tegen de wil in van haar vriendje Daniel, die sinds kort een baan heeft bij AirTV als cameraman. Wanneer de twee ruzie krijgen, lijkt het echter mis te gaan. Daniel is na een dag werken opeens verdwenen en is niet bereikbaar voor Jente. Zou hij boos zijn op haar na de ruzie of is er meer aan de hand?

In het begin had ik wat moeite om in het verhaal te komen, maar ik vond het fijn dat in dit boek niet alles is zoals het op het eerste gezicht lijkt. Hierdoor blijft het verhaal spannend en kun je moeilijk stoppen met lezen. Ik moest naarmate het verhaal vorderde, steeds weer doorlezen door alle gebeurtenissen in het boek. Het verhaal wordt vanuit twee verschillende oogpunten verteld, Jente en Daniel. Dat is een leuke toevoeging aan het verhaal, hierdoor kom je als lezer meer te weten over hoe de twee personages erin staan. Zo kom je uiteindelijk eerder te weten wat er aan de hand is dan de personages in het verhaal. Dit kan soms vervelend zijn, waardoor het mysterie uit het verhaal is, echter is dat in Privacy Live helemaal niet het geval, want niets is wat het lijkt.

Privacy Live is een boek dat vol zit met spanning en drama, dat je als je eenmaal bent begonnen niet meer weg wilt leggen. Ik geef het boek dan ook 4 en halve ster.

★★★★
Titel: Privacy Live | Auteur: Annet Hulst | Uitgeverij LetterRijn | Categorie: young adult| Verkrijgbaar als paperback en e-book | 276 pagina’s | ISBN13: 9789090326207 | Verkrijgbaar sinds: maart 2020 | Recensent: Chantal Hutchison | Datum recensie: 02-05-2020 | Prijs: € 18 en e-book € 5,99 | Bestellen