De beminde

Recensie De beminde door Chantal Hutchison:
Een jonge koning. Een toekomstige koningin. En een knappe vreemdeling…

Hollis Brite is op Kasteel Keresken in het koninkrijk Coroa opgevoed en strijdt met de andere meiden van adel om de koning van het koninkrijk, Jameson Barclay. Al snel krijgt Hollis Brite alle aandacht van de jonge koning, tot ongenoegen van andere meiden die zijn aandacht hadden gewild. Ze krijgt van Jameson alle aandacht die ze wil en grote cadeaus zijn daarop geen uitzondering. Hierdoor komt ze in het middelpunt van de belangstelling te staan, wat hoge verwachtingen met zich meebrengt.

Terwijl Hollis zich bewijst aan de koning dat zij een goede koningin kan zijn en dat hij de juiste keus heeft gemaakt, komt er een onverwachte vreemdeling naar het kasteel. Langzaam maar zeker vraagt ze zich af, of het echt een droom is die uitkomt of dat ze in een nachtmerrie is beland waar ze nooit meer uitkomt.

Een magisch verhaal dat uit meer bestaat dan romantiek. Op het eerste gezicht lijkt De beminde een verhaal te zijn dat zich vooral focust op de relatie van Hollis Brite en de koning Jameson Barclay, maar naarmate het verhaal vordert, komen er ook andere dingen aan de orde. Dat is precies wat dit verhaal zo goed en anders maakt dan andere verhalen in dit genre. Hollis Brite, maar dat geldt ook de andere personages, komt voor onmogelijke keuzes te staan, waardoor je in dit boek de verschillende personages goed leert kennen en de gedragingen van de personages komen realistisch over.

De beminde bevat indrukwekkende plotwendingen. Het einde was dan ook iets wat ik totaal niet aan had zien komen. Door het verloop van het verhaal ben ik zeker benieuwd geworden naar hoe het verhaal verdergaat. Dit kan en mag namelijk niet het einde zijn, hierdoor is het verhaal te aangrijpend. De beminde heeft dan ook een goede indruk bij mij achtergelaten.

De beminde is een vette aanrader. Vijf sterren!

★★★★★
Titel: De beminde | Leesfragment | Auteur: Kiera Cass | Best of YA | Categorie: Young Adult | Verkrijgbaar als paperback | 266 pagina’s | ISBN13: 9789000372751 | Verkrijgbaar vanaf: 04-05-2020 | Recensent: Chantal Hutchison | Datum recensie: 04-05-2020 | Prijs: € 15,99 | Bestellen