Magisterium 3 – De Bronzen Sleutel

Recensie Magisterium 3 – De Bronzen Sleutel door Chantal Hutchison:
De Bronzen Sleutel is het derde deel in de Magisterium reeks waarin het avontuur van Callum Hunt en zijn vrienden verdergaat.

Het verhaal begint net voor het begin van het derde jaar oftewel het Bronzenjaar, voor Callum, op het Magisterium. Hijzelf, Aaron, Tamara, Jasper en Calls vader krijgen op het Collegium een feest ter ere van het feit dat zij de Vijand des Doods hebben verslagen, niet wetende dat de Vijand des Doods eigenlijk in Callum voortleeft. Op het feest gaat het echter mis. Iemand probeert de nieuwe Makar te doden en een van hun mede Magisterium-leerlingen wordt op het feest dood gevonden. Gelijk storten de vrienden zich, zoals we van hen gewend zijn, op het voorval om de dader op te sporen. Hun derde jaar begint dan ook niet zoals eigenlijk het geval had moeten zijn. Er is iemand die het op hem heeft voorzien en er is een moord die op moet worden gelost.

De Bronzen Sleutel is weer verassend spannend op het niveau van wat we gewend zijn van deze reeks. Dit verhaal zit boordevol mysterie, gevaar en onverwachte wendingen. Dit derde deel is naar mijn mening net iets indrukwekkender dan de andere twee delen. Het verhaal loopt wat vlotter. Dit derde deel beantwoordt een aantal vragen die na het lezen van de andere twee delen nog onbeantwoord bleven, maar er komen ook meer vragen bij. Zoals de vraag: is Callum Hunt wel echt net zo slecht als de Vijand of is er meer aan de hand?

Het derde deel zit weer vol met verassingen. Als je eenmaal bent begonnen aan deze reeks, kun je niet stoppen met lezen. Dit is ook weer het geval met dit deel. Door de vlotte schrijfstijl van de schrijfsters leef je zeker weer mee met de personages in het boek. Het einde laat dan ook veel vraagtekens achter, waardoor ik heel erg benieuwd ben hoe dit verhaal zich voort gaat zetten.

De Bronzen Sleutel is zeker een aanrader en het verdient een dikke vier en halve ster.

★★★★
Titel: Magisterium 3 – De Bronzen Sleutel | Auteur: Holly Black, Cassandra Clare | Uitgeverij Moon | Categorie: Young Adult | Verkrijgbaar als paperback | 272 pagina’s | ISBN13: 9789048849499 | Verkrijgbaar vanaf: oktober 2019 | Recensent: Chantal Hutchison | Datum recensie: 06-05-2020 | Prijs: € 9,99 | Bestellen