So Here I Am

Recensie So Here I Am door Fany van Hemelen:
So Here I Am is een inspirerende topper om steeds bij je in de buurt te houden.
Speeches van bekende vrouwen voor kracht, macht en inspiratie.

Wanneer je genoeg hebt van alle mannen die opzwepende woorden of motiverende teksten uitspreken, dan is er So Here I Am. In dit boek zijn voor de eerste keer talrijke vrouwelijke speeches opgenomen met als doel de ideeën van deze bijzondere vrouwen te delen en de wereld hiermee te inspireren. Hopelijk wil je na deze kennismaking verder op zoek gaan naar informatie rond deze sterke persoonlijkheden, die het leven veranderd hebben door hun acties rond vrouwenrechten, gender, politiek, wetenschap, media en maatschappij.

In dit boek staan allerlei fascinerende toespraken van bekende en minder bekende vrouwen uit de geschiedenis. Soms leefden ze in een tijd waarin hun mening niet gevraagd werd. Ze mochten die niet geven of er werd gewoon verwacht dat ze zwegen en toch luisterden deze vrouwen niet. Om de speeches en de persoonlijkheid te kaderen of je de dame achter de naam te laten ontdekken, is er steeds een biografie en een afbeelding voordat het betoog komt. Bij het stukje zelf wordt ook het moment en het waarom van de woorden toen uitgelegd. Het prachtig uitgevoerde exemplaar is verrijkt met bijhorende illustraties, die het boek, net door hun eenvoud, nog meer betekenis geven.

Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik een groot aantal van deze vrouwen al kende. Toch heb ik nog extra weetjes ontdekt of hebben sommige passages, waarbij ik nieuwe bewonderenswaardige durvers ontdekte, mijn blik nog verruimd of mijn interesse vergroot om nog meer over hen te leren.

So Here I Am is een boeiende introductie in de wereld van motivatie en inspiratie. Deze krachtige samenstelling bewijst dat vrouwen evenveel waardering verdienen als mannen. Vandaag is het voor een vrouw al iets eenvoudiger om gehoord te worden dan in het verleden, maar toch is het niet overal even vanzelfsprekend om je mening te mogen uiten als vrouw. Wanneer dit wel kan, is het nog maar de vraag, of je uitspraken wel serieus genomen worden.

Er wordt gezegd dat dit boek interessant is voor vrouwelijke studenten, omdat het leerrijk maar ook verhelderend is en het kan helpen bij hun keuzes voor de toekomst. So Here I Am is zeker een must-read voor deze categorie van lezers, maar eigenlijk is het voor iedereen die zichzelf verder wil ontwikkelen of meer wil lezen over bijzondere vrouwen, een uitstekend instrument.

So Here I Am is een waardevol boek dat niet in je kast hoort, maar dat je heel vaak opnieuw leest en toepast. Uit de verschillende speeches kan iedereen op zijn manier kracht en inspiratie halen om hier daarna mee aan de slag te gaan. Dit pleidooi van wonderlijke en moedige vrouwen is een aanwinst voor elke vrouw en man.

★★★★
Titel: So Here I Am | Auteur: Anna Russell | BBNC Uitgevers | Uitvoering: Hardcover | ISBN 13: 9789045325163 | 176 pagina’s  | Categorie: lifestyle, mind | Recensent: Fany van Hemelen | Datum van recensie 16-05-2020 | Prijs hardcover € 19,99 | Bestellen