Misverstand in de middle of nowhere

Recensie Misverstand in de middle of nowhere door Chantal Hutchison:

Dorethee heeft niets te verliezen als ze van de notaris te horen krijgt dat ze een boerderij heeft geërfd in de Achterhoek. Haar opa heeft haar onder bepaalde voorwaardes zijn boerderij nagelaten. Zo moet ze daar minstens dertig dagen verblijven en mag ze niets veranderen. In eerste instantie wilde ze niet gaan, maar nadat haar vriend naar het buitenland vertrekt en ze ook nog haar baan verliest, besluit ze toch te gaan.

Aangekomen bij de boerderij komt ze erachter dat er al iemand anders in het huis van haar opa leeft, namelijk Wes. Hij komt met een uitgebreid levensverhaal en Dorethee zal hem wel moeten laten blijven, aangezien de voorwaardes die haar opa heeft opgesteld, stellen dat ze niets mag veranderen en dus mag Wes ook niet weggestuurd worden. Er zit niets anders op voor Dorethee dan de situatie te accepteren, zodat ze na dertig dagen de eigenaar is van de prachtige boerderij. Langzamerhand komt ze steeds meer te weten over het verleden van haar opa, die ze al jaren niet heeft gezien, en over de mysterieuze Wes die van haar opa in het huis mag wonen.

Misverstand in de middle of nowhere is een heerlijke feelgood om te lezen. Ik had het boek in een razend tempo uitgelezen. Wat ik fijn vind aan dit boek, is dat de schrijfster ervoor gezorgd heeft dat niet alle details van de personages gelijk op tafel liggen. Zo maak je kennis met personages die op het eerste gezicht heel anders lijken dan ze werkelijk zijn, wanneer je ze beter leert kennen. In Misverstand in de middle of nowhere leer je de personages echt goed kennen.

Het was leuk om te lezen dat Dorethee zoveel bezig was met bakken en hierdoor kreeg ik ook zin om de vele baksels die ze in het verhaal maakte na te maken en te proeven. Wat ik jammer vond was dat de schrijfster naarmate het verhaal vorderde, hier iets te ver in doorsloeg. Dit maakte het verhaal op sommige momenten niet geheel geloofwaardig. Dat is verder geen probleem. Het blijft een geweldig boek om te lezen en het einde belooft veel goeds voor het volgende deel in de misverstand-serie. Ik zit nu al te wachten tot het volgende deel uitkomt.

Dit verhaal past goed bij de hoge temperaturen van de zomer, heerlijk verhaal om te lezen in de zon. Misverstand in de middle of nowhere is een aanrader voor iedereen die van dit genre boeken houdt. Ik geef het boek vier sterren.

★★★★
Titel: Misverstand in de middle of nowhere | Auteur: Lis Lucassen | Uitgeverij Zomer & Keuning | Categorie: feelgood | Verkrijgbaar als: paperback | 237 pagina’s | ISBN13: 9789020538281 | Verkrijgbaar sinds: mei 2020 | Recensent: Chantal Hutchison | Datum recensie: 27-06-2020 | Prijs: €15,- | Bestellen