Liefde op het strand

Recensie Liefde op het strand door Lore van Dun:
Weddingplanner Avery gelooft in ware liefde, maar alleen voor haar klanten

In Liefde op het strand maken we kennis met Avery. Als haar beste vriendin aankondigt dat ze gaat trouwen, staat ze als weddingplanner natuurlijk op de eerste plaats om haar te helpen. Ze besluit om de last minute trouwpartij toch nog tussen haar andere huwelijken door te plannen om haar vriendin een plezier te doen. Alles gaat goed tot ze beseft dat Carter, de broer van Ally, zich ook met volle overgave gooit in het organiseren van het perfecte huwelijk voor zijn zus.

Avery is een hardwerkende vrouw die er alles aan doet om het bedrijf van haar ouders verder te zetten. Ze neemt nooit vakantie, ontspant zelden en alles staat in het teken van werken. Ik kreeg meteen respect voor haar. Het is niet meteen duidelijk of dit nu ook haar droom is, maar ze gaat er wel helemaal voor. Als Carter haar hele leven overhoop gooit, weet ze niet wat te doen. Dit aspect is heel goed weergegeven in het verhaal. Je merkt de rivaliteit die er heerst zonder dat je de exacte reden kent. Je weet niet waarom ze zo’n hekel hebben aan elkaar in het begin.

Carter en Avery hebben niet zo’n goed verleden met elkaar. Toen Ally en Avery jong waren, hebben ze heel wat kattenkwaad uitgehaald. Omdat de ouders van Ally overleden zijn, heeft Carter voor Ally gezorgd als een dochter. Avery was voor hem dan ook een ramp als vriendin, omdat ze Ally in al die situaties bracht. Nu hij Avery echter beter leert kennen, begint hij te voelen dat er meer in hem speelt dan vriendschap. Liefde en haat liggen hier heel dicht bij elkaar, want hoe overtuigt hij Avery ervan dat zijn gevoelens echt zijn en niet om haar te pesten zijn?

De interactie tussen Carter en Avery is heel mooi neergezet. In het begin heerst er vooral irritatie tussen beide personages. Je leert ze allebei heel goed kennen door het wisselende perspectief. De evolutie komt heel geloofwaardig over omdat Avery van een echte workaholic stilletjes begint in te zien dat er meer is dan werken. Carter helpt haar hierbij door voor haar te koken terwijl ze werkt, zodat ze na haar werk gezellig samen kunnen eten. De irritatie begint ook bij beiden om te slaan in andere gevoelens. Al vinden ze het allebei moeilijk om hieraan toe te geven. Wat begint als een ‘we proberen het eens’, gaat naar een vakantieliefde en misschien wel meer.

In sommige scènes komen er echte horrorscenario’s aan bod die in bepaalde huwelijken gebeuren. Door deze situaties zit er ook heel wat humor in het verhaal. Jennifer Probst heeft dus ook hier en daar wat grappige situaties in het verhaal kunnen steken, waardoor ik regelmatig met een glimlach op mijn gezicht zat te lezen. De oplossingen die Avery heeft als weddingplanner, zijn heel origineel en laten zien hoe hard ze werkt. Aan elk scenario wordt gedacht.

Naast de humor die er aanwezig is, zorgt de vlotte schrijfstijl van Jennifer ervoor dat het verhaal heel snel leest. Je zit helemaal mee in de huwelijksomgeving. Avery en Carter zijn heel goed uitgewerkt. De andere personages hebben ook allemaal hun eigen karakter, waardoor je altijd een favoriet personage gaat hebben.

Dit verhaal heeft met humor, liefde, vriendschap en een huwelijk alles om de ideale feelgood te zijn. Jennifer Probst weet het dan ook helemaal waar te maken! Liefde op het strand is het eerste deel van de nieuwe serie van Jennifer Probst. De volgende delen zijn de verhalen van haar zussen. We hebben nu al een glimp van hen opgevangen en met hen kennisgemaakt. Ik kan niet wachten om hen beter te leren kennen!

★★★★
Titel: Liefde op het strand | Serie: Zomerzussen, deel 1 | Auteur: Jennifer Probst | Uitgeverij Boekerij | Categorie: feelgoodroman | Verkrijgbaar als paperback en e-bo0k | 464 pagina’s | ISBN13: 9789022589489 | Verkrijgbaar sinds: 26-3-2020 | Recensent: Lore van Dun | Datum recensie: 03-07-2020 | Bestellen