Buren with Benefits

Recensie Buren with Benefits door Lore van Dun:
Serie Onbreekbaar-deel 1

Buren with benefits is het verhaal van Abigail (Abby) en Ferdinand Frericks (Ferdi). Abby werkt in een café, woont op kamers, maar is al wel afgestudeerd. Ferdi daarentegen begint net aan zijn studies. Hij is er helemaal klaar voor om aan het studentenleven te beginnen. Hij stort zich er met alle overgave in, zowel in de vereniging als op de vrouwen. Ferdi en Abby zijn buren en komen elkaar constant tegen. Er lijkt al meteen een speciale chemie tussen hen te hangen. Abby is heel terughoudend als het om haar interesse voor Ferdi gaat. Tot het gevaarlijk wordt en ze geen andere keus heeft dan zich bij hem verstoppen.

We worden in hoofdstuk 1 meteen in de gedachten van Ferdi gedropt. Het wordt meteen duidelijk dat hij een vrouwengek is, zich misschien wat beter voelt dan alle anderen en vooral geïnteresseerd is in het verenigingsleven. Een hoofdstuk later zitten we bij Abby en haar slechte woonsituatie. Een versleten kot is nu niet echt waar je als werkende mens van droomt, meer kan ze zich echter niet veroorloven. Door het wisselende perspectief leren we beide personages heel goed kennen. Ze krijgen allebei veel diepgang en het wordt al meteen duidelijk dat Ferdi veel meer in zijn mars heeft dan het oppervlakkige eerste hoofdstuk. Gelukkig, want ik vond hem al meteen niet zo leuk. Dank u, Lisette, om hem toch een hart te geven!

Lisette Jonkman kende ik al van Instagram, maar in haar boeken is ze al even grappig! Het boek gaat van de ene hilarische situatie na de andere. Ik heb constant liggen lachen. Ik hou van haar humor! Ze weet ook heel goed hoe ze grappige situaties moet schrijven, het lijkt alsof je erbij bent. Ik kan mij zo inbeelden dat Abby met haar snelle tong Ferdi sprakeloos achterlaat. Het door elkaar halen van spreekwoorden was geniaal, ook omdat dit doorheen het hele verhaal blijft terugkomen. Ik heb er zelfs eentje moeten opzoeken, omdat ik besefte dat hij fout was, maar omdat hij zo goed klonk, kon ik niet meer op de juiste uitdrukking komen.

Naast de humor en de personages die je heel goed leert kennen, is er het verhaal zelf nog. Het verhaal heeft niet heel veel diepgang en wordt vooral in leven gehouden door Abby. Ze maakt heel wat mee en heeft het niet altijd even gemakkelijk. Toch blijft alles een beetje aan de oppervlakte. Al stoorde dit mij geen seconde! Lisette weet dit heel mooi te matchen met haar humor, waardoor het geen moment gaat vervelen. Je leest het verhaal dan ook in no time uit!

Wat niet onbelangrijk is om te vertellen, is dat het verhaal ook de nodige erotiek bevat. Hierdoor gaat het soms al iets meer richting New Adult dan feelgood. Ik hou ervan! Het afstoten en aantrekken tussen Ferdi en Abby maakt het verhaal net zo leuk. Als ze er dan eindelijk eens aan toegeven, springen de vonken dan ook uit het boek. De opbouw erheen toont al aan wat er zal kunnen gebeuren, want zelfs daar voel je de erotiek al.

Buren with benefits is het geweldige eerste deel in de onbreekbaar-trilogie. Ik heb mij kapot gelachen en het verhaal in enkele uurtjes uitgelezen. Een absolute aanrader voor de feelgood-fan die graag eens lacht en een beetje erotiek wel kan waarderen!

★★★★
Titel: Buren with benefits | Serie: Onbreekbaar-deel 1 |  Auteur: Lisette Jonkman | Uitgeverij: Luitingh-Sijthoff | Categorie: feelgood | Verkrijgbaar als paperback en e-book| 260 pagina’s | ISBN13: 9789024588657 | Verkrijgbaar als paperback | Verkrijgbaar sinds: 15-6-2020 | Recensent: Lore van Dun | Datum recensie: 04-07-2020 | Prijs: €15.-, E-book €4.99  | Bestellen