Ontdek de kracht van aromatherapie

Recensie Ontdek de kracht van aromatherapie door Hannie van Grol:
Een prachtig compleet boek over aromatherapie

Deze schitterende hardcover nodigt meteen al uit om te bekijken en open te slaan, mede door de rustgevende foto’s op de cover. En ook de inhoud verrast je in hoge mate: je ziet een uitgebreid boek over geuren, het belang daarvan en het ontstaan van de hedendaagse aromatherapie met prachtige illustratieve foto’s erbij. De schrijfster heeft alle facetten van deze therapie uitvoerig beschreven, zodat er sprake is van een volledig en prettig leesbaar boek met heel veel informatie.

Het boek begint met een inleiding over de magie van geur. Als je het boek helemaal gelezen hebt, begrijp je pas hoe magisch geuren kunnen zijn en hoe je ze toe kunt passen op alle facetten van het leven. Je kunt ze inzetten om rust en harmonie te creëren, voor je welzijn door je humeur te verbeteren en je slaap te bevorderen. De oliën hebben helende eigenschappen en duidelijk wordt in het boek beschreven welke toepassingen er zijn om een olie in te zetten. Denk bijvoorbeeld aan massage, baden, verdampen, etc. Speciaal voor de vrouw is er een hoofdstuk opgenomen waarin de verschillende belangrijke fases van zwangerschap tot overgang worden besproken. Zelfs de verzorging van de baby tot aan een jaar wordt behandeld.

Heel handig is de verdampingskaart die in het midden van het boek is opgenomen. Hierop staan heel overzichtelijk diverse kruiden genoemd, hun werkingswijze en manier van toepassen. Het boek eindigt met een overzicht van toepassingen en hoe een werkset van basisoliën samen te stellen voor eigen gebruik. Achter in het boek wordt een uitgebreide literatuurlijst gepresenteerd en, heel handig, een trefwoordenregister.

Het boek is geïllustreerd met inspirerende foto’s, die het geheel verduidelijken en opsieren. De taal die gebruikt wordt in het boek is goed toegankelijk voor iedereen. Het is een sieraad in je kast en een lust voor het oog om te bekijken.

Pat Princi-Jones heeft een prachtig, compleet boek geschreven over de kracht van aromatherapie en de toepassingen ervan. Een zeer bruikbaar boek voor therapeuten als ondersteuning, maar ook voor iedereen thuis die op een aangename manier emotioneel, fysiek en spiritueel welzijn wil bevorderen. Een echte aanrader!

★★★★★
Titel: Ontdek de kracht van aromatherapie | Auteur: Pat Princi-Jones | Uitgeverij Altamira | Categorie: lifestyle | Verkrijgbaar als hardcover | 208 pagina’s | ISBN13: 9789401304740 | Verkrijgbaar sinds: augustus 2020 | Recensent: Hannie van Grol | Datum recensie: 26-08-2020 | Prijs: € 24,99 | Bestellen