Scotland street

Recensie Scotland street door Yana Pauwels:
Shannon MacLeod besluit na enkele slechte relaties te verhuizen van Glasgow naar Edinburgh om zo opnieuw te beginnen. Vanaf nu zweert ze alle badboy-types af. Maar dan komt Cole Walker op haar pad. Shannon ziet hem als een bedreiging met zijn tatoeages en ongelofelijk knap uiterlijk. Maar wat Shannon niet weet, is dat Cole helemaal geen player is en hij op zoek is naar een echte relatie. Shannon probeert haar verleden aan de kant te schuiven voor hem, maar komt er al snel achter dat dit moeilijk wordt. Het verleden van Shannon dreigt hen uit elkaar te drijven voorgoed.

Scotland street is het zevende boek in een reeks van Samantha Young. In totaal zijn er al acht boeken uitgebracht. Alle boeken zijn losstaand van elkaar te lezen en spelen zich af in andere landen zoals Ierland, Engeland, Jamaica, … Met Scotland street keert Samantha Young terug naar haar roots, omdat ze zelf van Schotland is. Samantha Young wordt ook wel het Schotse antwoord op E.L. James genoemd. Ik ben het enigszins daarmee eens, maar als je een ‘kinky’ verhaal verwacht, moet je Scotland street niet lezen. Hoewel dit een new adult is, zijn de ondeugende scènes niet zo gedetailleerd of stout als die van Fifty Shades.

Shannon is een typisch hoofdpersonage. Ze is niet op haar mondje gevallen, maar achter deze façade schuilt een onzeker type. Dankzij haar verleden vertrouwt ze geen mannen meer die eruitzien als het badboy-type. En laat dit nu net zijn hoe Cole eruitziet. Maar zoals het in de meeste boeken wel gaat, wil Cole toch een echte relatie. Daar waar de hoofdpersonages een cliché zijn in het new adult thema, heb ik vooral genoten van de nevenpersonages. Meestal draaien deze boeken over de relatie tussen de twee hoofdpersonages, maar Samantha Young heeft gezorgd voor leuke en interessante nevenpersonages waardoor het boek voor mij persoonlijk aantrekkelijker was.

Verwacht met Scotland street niet het meest vernieuwende new adult boek, maar eerder een leuk fris boek met de nodige conflicten en drama. De seksscènes waren goed geschreven, maar niet overdreven gedetailleerd. De nevenpersonages hielden voor mij het boek bij elkaar en maakten het wat meer bijzonder. Al met al ben ik tevreden dat ik het boek heb gelezen en heeft het me ertoe aangezet om de andere delen van de serie ook eens te bekijken.

★★★★★
Titel: Scotland street | Serie: Edinburgh Love Stories – deel 7 | Auteur: Samatha Young | Uitgeverij L.S. Amsterdam | Categorie: New adult | Verkrijgbaar als  e-book | 330 pagina’s | ISBN13: 9789024590513 | Verkrijgbaar sinds: Augustus 2020 | Recensent: Yana Pauwels | Datum recensie: 30-08-2020 | Prijs: €4.99 | Bestellen