Hoe de fuck vind ik geluk?

Recensie Hoe de fuck vind ik geluk? door Hannie van Grol:
Wat een geluk dit boek te ontdekken!

In dit zelfhulpboek (ook voor mensen die een hekel hebben aan zelfhulp, zoals de subtitel aangeeft) is veel te vinden over geluk en hoe dat te bereiken. Thijs Lindhout heeft ongelofelijk veel voorwerk gedaan om in zijn eigen leven geluk te bereiken en die zoektocht en de resultaten daarvan wil hij in dit boek met de lezer delen. Lindhout is al bekend van zijn inspirerende podcasts en zijn theatershow “100% inspiratieshow”, waarmee hij heel veel succes heeft geboekt.

Thijs Lindhout stelt heel duidelijk dat het vinden van geluk voor iedereen verschillend is en de kunst is het om voor jezelf te ontdekken, wat voor jou precies geldt. Wel is er een rode draad die voor iedereen terugkomt: dromen, mindset, liefde en verbinding. Ieder thema wordt in een apart hoofdstuk beschreven. De vier hoofdstukken worden voorafgegaan door een inleiding en afgesloten met een bijlage. En als kers op de taart wordt er een website genoemd waar je je ‘gelukspakket’ kunt claimen dat bij dit boek hoort.

Op een luchtige manier vol humor vertelt Thijs over zijn eigen zoektocht naar geluk met vallen en opstaan, de lessen van diverse ‘goeroes’ en oefeningen die je kunnen helpen om jouw eigen invulling van geluk te ontdekken. Het boek staat vol met eigen anekdotes die ervoor zorgen dat je het boek achter elkaar uitleest. In duidelijke taal weet hij op inspirerende wijze en op een doeltreffende manier zijn verhaal aan de lezer over te brengen. De bijbehorende oefeningen wijzen de weg en maken je bewust van je dromen die je misschien allang ‘vergeten’ was, maar die zeker nog ergens sluimeren.

Met de juiste mindset en zelfliefde (de enige echte liefde volgens Thijs en dat motiveert hij heel overtuigend) is het mogelijk om in verbinding met jezelf (=trouw zijn aan jezelf) je basisgeluksniveau te vinden en te verhogen. Alle vier de thema’s worden duidelijk uitgelegd, van inspirerende quotes voorzien van diverse beroemdheden, maar ook van hemzelf en aangevuld met oefeningen om je doel te bereiken.

Het boek is geschreven in een toegankelijke stijl met duidelijk taalgebruik. Het is simpel maar doeltreffend, vol humor maar ook vol serieuze benaderingen. De voorbeelden en oefeningen zorgen voor directe toepasbaarheid. Met zijn persoonlijke zoektocht wil hij iedereen inspireren om de zoektocht te starten naar ieders persoonlijke geluk. In een duidelijke lay-out met hier en daar bepaalde uitspraken met hoofdletters afwisselend in rood en zwart, wordt overzichtelijk gemaakt hoe de weg naar GELUK te bewandelen is. Kortom, een duidelijk, inspirerend en praktisch boek voor iedereen!

★★★★★
Titel: Hoe de fuck vind ik geluk? | Leesfragment | Auteur: Thijs Lindhout | Uitgeverij Kosmos | Categorie: Populaire psychologie | Verkrijgbaar als paperback en e-book | 224 pagina’s | ISBN13: 9789021576374 | Verkrijgbaar sinds: juni 2020 | Recensent: Hannie van Grol | Datum recensie: 01-09-2020 | Prijs: € 20,99, e-book € 6,49 | Bestellen