Ravencroft 2- Niets is wat het lijkt

Recensie Niets is wat het lijkt door Sandra Hutchison:
Op zoek naar het eeuwige leven

Het spannende verhaal rondom broer en zus Ashley en Joyce Ravencroft gaat in dit album verder na het eerste deel Alles op zijn plaats. In het eerste deel ontvingen ze een mysterieus briefje met de tekst Niets is wat het lijkt. Het tweetal krijgt hierdoor nieuwe hoop op een goede afloop, maar zit nog met zoveel vragen. Ze krijgen nu in elk geval hulp van een mysterieus persoon en staan er dus niet langer alleen voor. Maar het gevaar is nog lang niet geweken. Zullen ze het mysterie rondom de gestolen beeldjes samen kunnen ontrafelen en komen ze er dan ook achter wie er allemaal bij de beangstigende sekte horen die het eeuwige leven nastreeft?

Omdat het verhaal na het eerste stripalbum Alles op zijn plaats direct doorloopt in dit afsluitende deel, is het sterk aan te raden beide boeken direct na elkaar te lezen. Het verhaal is zonder onderbreking het best te volgen en zo blijft het tot het einde ook lekker spannend. De illustraties van de talentvolle Valentina Brancati zijn ook in dit tweede album weer een feestje om naar te kijken. Als je de illustraties goed bekijkt, is het niet zo verrassend dat hij ook voor The Walt Disney Company Italia veel knap illustratiewerk heeft gemaakt. De teksten van Davide Calli lezen ook in dit deel weer vlot weg en zijn wederom vermakelijk.

Illustratie: Valentina Brancati

Wat mij betreft hadden de makers van dit verhaal best een bundel mogen maken en het liefst ook nog met een harde cover. De kwaliteit van de illustraties en het verhaal is hoog, daar mag best een stevige cover omheen. Het slimme, sympathieke tweetal en de rest van hun eigenzinnige familie spreken erg tot de verbeelding en ik zou het dan ook niet vreemd vinden als er meer verhalen rondom de familie Ravencroft uit zouden komen. Ik zou de nieuwe avonturen graag lezen. Aanrader!

★★★★★
Titel: Niets is wat het lijkt | Duologie: Ravencroft-deel 2 | Leesfragment | Auteur: Davide Cali | Illustrator: Valentina Brancati | Inkleuring: Fabio Mancini | Uitgeverij: Silvester strips | Categorie: jeugdstripalbums | Genre: avontuur, jeugdmysterie | Uitvoering: paperback | 48 pagina’s | ISBN13: 9789463065153 | Verkrijgbaar vanaf: 23-09-2020 | Recensent: Sandra Hutchison | Datum recensie: 23-09-2020 | Prijs: €8,95 | Bestellen