Op slag verliefd

Recensie Op slag verliefd door Lore van Dun:
In Op slag verliefd maken we kennis met Knox en Emory. Knox is baseballspeler in het universiteitsteam. Emory is net veranderd van universiteit. Emory heeft er een lastige relatie op zitten en zit niet te wachten op een nieuwe vriend. Ze begint nog maar net op te krabbelen, met de hulp van haar vriendinnen. Ze had haar vriendinnen verwaarloosd tijdens haar relatie, dus ze is heel dankbaar dat ze haar gewoon terug opnemen in hun leven. Ze is dan ook niet van plan om dat weer in de war te laten sturen door een man. Knox daarentegen is meteen helemaal in de ban van Emory. Hij is niet van plan om haar te laten gaan. Emory houdt het op een fijne vriendschap. Wie gaat erin slagen om de ander te overtuigen?

Uitgeverij Volt slaagt er altijd in om geweldig leuke New Adult boeken te vertalen van nieuwe auteurs. Ik kon dus niet wachten om deze te lezen. Hebben ze opnieuw een nieuwe auteur met een geweldige serie gevonden?

Het verhaal begint met een proloog over Emory. We leren haar kennen op een heel losbandige manier, maar ook haar manier van redeneren wordt duidelijk. Ze is heel zat, ze is heel grappig, maar ze beseft nog wel dat ze misschien vreemd bezig is. Hierna zien we haar op haar eerste dag op de universiteit. Ze is op zoek naar haar lokaal en natuurlijk verloopt dit niet vlekkeloos. Emory is een geweldig leuk personage. Ze heeft humor, zelfspot, maar weet ook wat ze wil.

Er is een wisselend perspectief met Knox. Zo leren we beide personages heel goed kennen. Knox is niet gewoon een oppervlakkige baseballspeler. Knox is net zoals Emory heel koppig. Dit zorgt ervoor dat ze na een weddenschap allebei niet durven toegeven aan de seksuele spanning die er tussen hen is. Dit zorgt er ook voor dat de spanning opbouwt en dat ze elkaar heel goed leren kennen.

Ondanks de weddenschap is er toch wat erotiek aanwezig in het verhaal. Dit maakt het een echte New Adult. Meghan Quinn is erin geslaagd om het heel geloofwaardig te brengen. De erotische scènes zijn aanwezig, maar ook niet te overheersend.

Het einde van Op slag verliefd is niet meteen wat je verwacht als je het boek begint te lezen. Het eindigt heel wat anders dan de meeste New Adults. Dit geeft het verhaal zeker iets origineels. Het staat te boek als sports romance, maar toch weet het te verrassen. In het begin vond ik dat een beetje storend, omdat we heel ver in de toekomst gaan, maar als het allemaal heel mooi samenkomt, ben ik helemaal overtuigd!

Op slag verliefd krijgt van mij vier sterren. Emory is een geweldig personage, ik kan mij zo inbeelden dat ze een vriendin is. Daarnaast is Knox ook een geweldige man. De chemie tussen beide personages is heel mooi neergeschreven. Op het einde was ik eerst wat teleurgesteld, maar het echte einde wist me dan toch weer blij te maken.
★★★★
Titel: Op slag verliefd | Serie: Brentwood-deel 1 | Auteur: Meghan Quinn | Singel Uitgevers- Volt | Categorie: New Adult boeken | Verkrijgbaar als paperback, luisterboek en e-book | 320 pagina’s | ISBN13: 9789021422046 | Verkrijgbaar sinds: 10-09-2020 | Recensent: Lore van Dun | Datum recensie:  23-10-2020 | Prijs: €17.50, e-book €11.99 en luisterboek €12.99 | Bestellen