When it’s real

Recensie When it’s real door Lore van Dun:
When it’s real is het verhaal van Oakley. Hij is een popster en heeft miljoenen fans. Hij heeft er dan ook heel veel plezier in om de paparazzi bezig te houden met al zijn escapades. Spijtig genoeg wordt hij daarom niet meer serieus genomen in de muziekindustrie. Wil hij het daar maken op een iets serieuzere manier, dan moet hij zijn imago opkrikken. Vaughn lijkt daarbij zijn ideale hulp. Een doodnormaal meisje dat zijn nieuwe vriendin kan spelen. Vaughn daarentegen vindt Oakley een echte sukkel. Ze krijgt echter een mooi loon om zijn vriendin te spelen en dat trekt haar over de streep. Sinds haar ouders overleden zijn, kunnen ze het geld zeker gebruiken.

When it’s real is het meest recent vertaalde boek van Erin Watt. De boeken zijn het meest bekend van de Royal-reeks, maar af en toe wordt er ook eens een stand alone vertaald. Daar is When it’s real een voorbeeld van.

When it’s real neemt je vanaf de allereerste pagina mee in het leven van Oakley en Vaughn. Oakley heeft echt het leven van een superster. Je leest hoe hij hiermee omgaat en waar hij tegenaan botst. Vaughn daarentegen heeft net een tussenjaar genomen. Na het overlijden van haar ouders is zij samen met haar zus verantwoordelijk voor de opvoeding van hun broertjes. Ze hebben een compleet verschillende levensstijl die heel mooi beschreven wordt. Het verhaal wordt geschreven vanuit een wisselend perspectief. Hierdoor leer je ze allebei heel goed kennen en zie je ook hoe verschillend ze reageren op bepaalde situaties.

Daarnaast bevat het boek ook heel veel humor. Ik hou echt van de schrijfstijl van het duo achter Erin Watt. Het boek zit boordevol humor die ik echt geweldig vind. Als Oakley en Vaughn elkaar beter leren kennen, begint ook de magie tussen de twee van de pagina’s te spatten. Er is heel wat seksuele spanning aanwezig, maar geen van beiden wil hieraan toegeven.

When it’s real is een echt boek voor de new adult fans. Het heeft misschien een cliché opzet, maar Erin Watt weet er met heel wat seksuele spanning en humor toch een originele draai aan te geven. Ik ben groot fan!

★★★★★
Titel: When it’s real | Leesfragment | Auteur: Erin Watt | Uitgeverij De Fontein | Categorie: New Adult | Verkrijgbaar als: paperback en e-book | 416 pagina’s | ISBN13: 9789026154027 | Verkrijgbaar sinds: 20-10-2020 | Recensent: Lore van Dun | Datum recensie:  06-01-2021 | Prijs: €17.99  | Bestellen