Welkom bij hotel Flanagans

Recensie Welkom bij hotel Flanagans door Sandra Hutchison:
Voor lezers van Lucinda Riley en Anne Jacobs

Van dit boek heeft de Zweedse auteur Åsa Hellberg al een gigantisch aantal exemplaren verkocht in haar eigen land. Niet zo vreemd dat het boek ook in Nederland verschenen is.

Dit intrigerende verhaal gaat voornamelijk over de sympathieke Linda Lansing. Zij groeit op bij haar oma in het dorpje Fjällbacka in Zweden. (Het dorp waar de schrijfster zelf ook haar jeugd doorbracht). Wanneer haar vader komt te overlijden, wordt er van Linda verwacht dat ze zijn hotel in Londen geheel zelfstandig zal gaan runnen. Helaas hebben ook haar neven een (kleiner) deel van hotel Flanagans geërfd en zij doen er alles aan om Linda te ontmoedigen. Met als doel het hotel volledig in handen te krijgen.

Linda heeft weinig verstand van het runnen van een hotel, maar krijgt gelukkig hulp uit onverwachte hoek. Dankzij de ideeën van haar kersverse vriendin lady Mary Carlisle weet ze het hoofd boven water te houden. Helaas krijgt Linda ook met de nodige tegenslagen te maken en worstelt ze nog altijd met haar verleden. Zal ze het als zelfstandige vrouw redden of is haar heimwee naar haar oma en Fjällbacka te groot en moet Linda alsnog de zaak uit handen geven?

Welkom bij hotel Flanagans is het eerste deel van de trilogie rondom hotel Flanagans. Een betere start kun je als lezer niet wensen. Åsa Hellberg weet haar personages uit het verhaal vlot tot leven te wekken. Voordat je het beseft, leef je zowel met Linda als met veel van de andere personages die in het boek voorkomen, mee. Naast de verhaallijn rondom Linda maak je onder andere kennis met een aantal personeelsleden van het hotel, waaronder in het bijzonder Emma en Elinor. Zij zullen de hoofdrol vertolken in de andere twee delen uit deze trilogie.

Deze historische roman ademt de sfeer uit van weleer en het verhaal heeft een flink feelgood-gehalte in zich. Toch bevat het boek zoveel meer waaronder een groot portie drama. Er gebeurt een hoop rondom de personages in het boek en de diverse verhaallijnen lopen soepel in elkaar over. Het boek leest dan ook gemakkelijk weg, is geen seconde saai te noemen en schreeuwt gewoon om een vervolg.

★★★★★
Titel: Welkom bij hotel Flanagans | Trilogie Hotel Flanagans – deel 1 |  Leesfragment | Auteur: Åsa Hellberg | Xander Uitgevers | Categorie: historische romans, feelgoodromans  | Uitvoering: paperback en e-book | 352 pagina’s | ISBN13: 9789401666060 | Verkrijgbaar sinds: januari 2021 | Recensent: Sandra Hutchison | Datum recensie: 03-02-2021 | Prijs: €17.50 e-book €9.99 | Bestellen