Hamley op pompoenjacht

Hamley op pompoenjachtRecensie Hamley op pompoenjacht door Sandra Hutchison:
Een (p)kittig avontuur tijdens Halloween

Dit is het tweede deel in de avontuurlijke jeugdserie over de ondernemende kitten Hamley. Dit keer draait het verhaal volledig rondom de uit Amerika overgewaaide feestdag Halloween. Hamley ontdekt dat er magische dingen gebeuren op deze bijzondere dag. Ze ontmoet een heks die haar kan verstaan en krijgt te maken met Herman, een pratende pompoen, die haar hulp hard nodig heeft. Herman is zijn beste vriend kwijt. Zal Hamley hem op tijd weten te vinden?

Het jeugdboek Hamley op pompoenjacht is een compleet losstaand verhaal. Je hoeft het eerste deel niet gelezen te hebben om dit nieuwe avontuur te kunnen volgen. Auteur Sandra J. Paul heeft haar best gedaan om ook in dit deel Hamley en haar familie aan de jonge lezers te introduceren. Toch is het zeker aan te raden bij het eerste deel te beginnen. Beide delen zijn geschreven vanuit de beleving van de kitten Hamley en de verhalen sluiten leuk op elkaar aan.

Net als in het eerste deel komt het verhaal weer wat langzaam op gang en dat is jammer. In het eerste deel was dit te verwachten, omdat de personages aan de lezer voorgesteld moeten worden, maar eigenlijk zou dit in een tweede deel niet meer zo uitgebreid nodig moeten zijn. Ik had in dit deel dan ook meer verhaal verwacht. Desalniettemin leest ook dit deel weer vlotjes weg en wordt het verhaal uiteindelijk meer dan vermakelijk.

Er is duidelijk rekening gehouden met het taalniveau van de jonge lezers en de tekst is in een vrij groot lettertype afgedrukt. De prachtige illustraties in het boek en de fantastisch mooie cover nodigen zeker uit om het boek te gaan lezen. Ze sluiten goed aan bij het verhaal en maken het lezen van dit boek voor kinderen (7 plus) tot een waar feestje.
Hamley op pompoenjacht is een fantasierijk verhaal dat jonge lezers zeker aan zal spreken. Een aandoenlijk verhaal in een serie over een bijzonder huisdier. Een fijne aanvulling op het eerder verschenen deel Hamley is jarig. Nu is het wachten op deel 3.
Hamleybooks logo

★★★★
Hamley op pompoenjachtTitel: Hamley op pompoenjacht | Serie: Hamley het zwarte katje – deel 2 | Leesfragment | Auteur: Sandra J. Paul | Uitgeverij: Hamley Books | Categorie: jeugdboeken, zelf lezen | Leeftijd: 7 plus | Uitvoering: hardcover | 99 pagina’s | ISBN13: 9789463967990 | Verkrijgbaar sinds: 05-08-2021 | Recensent: Sandra Hutchison | Datum recensie: 12-08-2021 | Prijs: €12.99 | Bestellen