Egeltjes wonderlijke winter

Egeltjes wonderlijke winterRecensie Egeltjes wonderlijke winter door Sandra Hutchison:
Warme chocolademelk drink je het liefst met vrienden

Wat doen egeltjes in de winter? Juist! Slapen. Maar Egeltje kan de slaap niet vatten dit jaar, al zijn vrienden blijven wakker in de winter. Bovendien beweren zij dat dit de mooiste tijd van het jaar is. Egeltje is nu toch wel heel nieuwsgierig geworden en besluit om dit jaar ook een keertje wakker te blijven. Een voor een bezoekt hij zijn vrienden, maar door zijn stekels vernielt hij de kerstboom en doet hij zijn vriendinnetje Konien pijn als hij haar een warme knuffel wil geven. Iedereen is boos op Egeltje. Hij besluit dan ook terug naar bed te gaan om aan zijn winterslaap te beginnen. Maar net wanneer Egeltje in slaap dreigt te vallen, hoort hij geklop op zijn deur…

In dit opvallend mooi vormgegeven prentenboek ontmoet je Egeltje en zijn vrienden. Kerst en vriendschap spelen een grote rol in het verhaal. De sfeervolle illustraties zijn het knappe werk van Leontine Gaasenbeek en ademen goed de winterse (kerst)sfeer uit.

Egeltjes wonderlijke winter is geschreven door de doorgewinterde jeugdboekenauteur Bram Kasse. Hij heeft al een flink aantal boeken op zijn naam kunnen zetten, waaronder ook diverse kerstverhalen. Dit aandoenlijke verhaal is eenvoudig gehouden, passend bij de doelgroep (vanaf 4 jaar). De sympathieke egel zal menig (kinder-) hart veroveren. Het verhaal over vriendschap ontroert en leest prettig voor. Ook een fijn boek om in de klas voor te lezen en naderhand te bespreken.

buddy

★★★★★
Egeltjes wonderlijke winterTitel: Egeltjes wonderlijke winter | Leesfragment | Auteur: Bram Kasse  | illustrator: Leontine Gaasenbeek | Uitgeverij: Buddy Books | Categorie: jeugdboeken, prentenboeken | Leeftijd: 4-7 jaar |  Thema’s: winter, Kerstmis, vriendschap | Uitvoering: hardcover | 32 pagina’s | ISBN13: 9789087820879 | Verkrijgbaar sinds: november 2021 | Recensent: Sandra Hutchison | Datum recensie: 10-12-2021 | Prijs: €14,95 | Bestellen

Dwarz banner