Verraderlijk spel

Verraderlijk spelRecensie Verraderlijk spel door Hannie van Grol:
Vermist kind: de nachtmerrie van elke ouder

Ella gaat na haar vechtscheiding met haar vijfjarig zoontje Finn naar een kamp voor alleenstaande ouders in de Ardennen. Daar zal ze eindelijk ook kennismaken met haar internetvriendin Joyce, met wie ze al een jaar online lief en leed deelt. Daar aangekomen blijkt dat Joyce niet gekomen is, ze heeft grote problemen met haar ex. Toch probeert Ella ervan te gaan genieten en dat blijkt alleszins te lukken, want de andere deelnemers zijn sympathiek en met kampleider Nick klikt het helemaal.

Een tweede verhaallijn in Verraderlijk spel gaat over Jasmine Ziani, die als stagiaire meewerkt aan de zaak van een vermist kind dat in het bos teruggevonden wordt binnen een mysterieuze stenenfiguur. Ze maakt in Limburg deel uit van het team Stevens, wat niet altijd even gemakkelijk is, omdat ze als enthousiaste en ambitieuze stagiaire regelmatig teruggefloten wordt. Maar ze bijt zich vast in die zaak. Als Finn in de Ardennen vermist wordt, lijkt er een link te zijn met de andere vermissing. De Nederlandse en Belgische politie gaan samenwerken, wat niet erg vlotjes verloopt.

Een derde verhaallijn komt erbij die vanuit de moordenaar geschreven wordt. Dat zorgt voor een verdieping van het verhaal. Afwisselend lezen we over Ella en Jasmine, hier en daar afgewisseld met het perspectief vanuit de dader. Is er inderdaad een link tussen beide vermissingen? En zal Finn teruggevonden worden? De aanloop naar de vermissing is vrij lang, maar desondanks boeit het verhaal in hoge mate. Vanaf de vermissing van Finn komt het verhaal in een stroomversnelling en kun je niet meer stoppen met lezen.

Nadine Barroso heeft met Verraderlijk spel een geweldige thriller geschreven. Door het onderwerp dat altijd veel indruk zal maken, te combineren met een prettige toegankelijke schrijfstijl, hebben we een boek in handen dat intrigeert en blijft boeien. We worden geconfronteerd met een verhaal dat akelig realistisch aanvoelt en daardoor ons gevangen houdt in de rollercoaster van emoties waarin de moeder terechtkomt. De spanning wordt steeds meer opgebouwd tot de zinderende ontknoping als een totale verrassing komt. Een extra kers op de taart.

Het realistische verhaal kruipt onder je huid. Verraderlijk spel grijpt je aan door het onderwerp en de ontwikkelingen die daarna optreden. De karakters zijn goed uitgediept. Ook de stagiaire Jasmine komt sympathiek over. Ze gedraagt zich af en toe wat al te impulsief, maar haar vasthoudendheid zorgt ervoor dat de zaak telkens weer iets verder opgelost wordt. Rond het team Stevens waarvan Jasmine deel uitmaakt, zou zo maar een volgend deel kunnen verschijnen. Hopelijk kiest de auteur hiervoor, maar anders zal ze ongetwijfeld een andere sterke thriller aan haar oeuvre toevoegen. Verraderlijk spel geeft veel hoop op een toekomst vol met nieuwe spannende thrillers.

De crime compagnie

★★★★
Verraderlijk spelTitel: Verraderlijk spel | Auteur: Nadine Barroso | Uitgeverij: De Crime Compagnie | Categorie: thrillers, misdaadromans | Verkrijgbaar als paperback, e-book en luisterboek | 350 pagina’s | ISBN13: 9789461096135 | Verkrijgbaar sinds: april 2022 | Recensent: Hannie van Grol | Datum recensie: 13-05-2022 | Prijs: € 19,95, e-book € 8,99 en luisterboek € 11,99 | Bestellen

Storytel logo2