Her Magical Christmas

Review Her Magical Christmas door Sandra Hutchison:
Een nieuwe start

Nadat het hart van Marie Kenny tijdens Kerstmis werd gebroken, is ze haar kerstspirit kwijtgeraakt. Nu heeft ze niets meer met deze feestdagen. Terwijl haar ouders haar op andere gedachten proberen te brengen, stort Marie zich voornamelijk op haar werk als redacteur. Ze werkt op de non-fictie afdeling, terwijl haar hart eigenlijk ligt bij fictieve verhalen. Haar vriendin en collega Andie sleept haar mee naar het ziekenhuis om een kerstcadeauactie op te zetten voor alle zieke kinderen die hun kerstdagen dit jaar noodgedwongen in het ziekenhuis moeten vieren. Daar stuit ze op de sympathieke verpleger Nate, die ook nog eens haar buurman blijkt te zijn. Hij is een groot liefhebber van Kerstmis en probeert Marie’s hart weer te laten kloppen voor deze feestdagen. Maar dat is niet het enige waar haar hart harder van gaat kloppen….

Her Magical Christmas is een film die eerder al te zien was via het online Hallmark kanaal. Net als de feelgoodromans van hun hand is ook deze film doordrenkt met zoetigheid. De magische kerstsfeer komt goed naar voren in dit verhaal, dat zich afspeelt in New York. Hat acteerwerk is niet slecht, maar de romantische verhaallijn is vrij voorspelbaar, zoals je in dit feelgood-genre kunt verwachten. De film doet wel modern aan. Zo worden bijvoorbeeld de nadelen van de mobiele telefoon even subtiel aangekaart. Voor je het weet loop je de man van je dromen mis, omdat je tijdens het passeren op je mobiel zat te staren. Je bent gewaarschuwd!

Voor mij als boekenwurm sprak deze kerstfilm me vooral aan, omdat het verhaal zich deels rondom een uitgeverij afspeelt. Her Magical Christmas is dan wel vergelijkbaar met een hoop andere films in dit zoetsappige genre, het blijft een fijn tijdverdrijf. Dit is gewoon een aangenaam genre om te kijken. Heerlijk ontspannen, met je verstand op nul onderuit op de bank en genieten maar! Aanrader voor al de feelgoodfilm-liefhebbers.

★★★
Titel: Her Magical Christmas | Uitgever: Dutch FilmWorks  | Regie: | Taal: Engels | Ondertiteling: Nederlands | Genre: | Speelduur: 84 minuten | EAN: 8719372008706 | Acteurs: | Review: Sandra Hutchison | Datum review: 02-12-2019 | Verkrijgbaar op: Dvd | Prijs: €9,99 | Bestellen