Poms

Review Poms door Sandra Hutchison:
Martha (Diane Keaton) is een alleenstaande vrouw op leeftijd. Ze heeft geen kinderen en is ernstig ziek, ze heeft eierstokkanker. Ze besluit haar huis en inboedel te verkopen en haar intrek te nemen in Sun Springs, een luxe woongebied voor senioren. Martha komt hier maar met één doel: doodgaan!

Haar buurvouw Sheryl (Jacki Weaver), die meer weg heeft van een op hol geslagen tiener dan van een bejaarde vrouw, heeft echter hele andere plannen en probeert Martha hierbij te betrekken. In eerste instantie moet Martha hier niets van weten, maar uiteindelijk wint de sympathie van Sheryl het en richten de dames samen een chearleading club op voor seniorenvrouwen.

Poms is een feelgood-film met ouderen in de hoofdrol. De makers hadden de beschikking over een sterrencast, waaronder Diane Keaton, Jacki Weaver en Pam Grier. Echter blijft het acteerwerk in deze film vrij oppervlakkig en ook de komische aspecten blijven vlak. De dames hadden best wat meer tegengas mogen krijgen. De film is over het algemeen veel te braaf gehouden, er had veel meer humor in gemogen en omdat het drama toch niet heel erg belicht wordt, had dit gedeelte net zo goed achterwege gelaten mogen worden.

De positieve boodschap die de makers mee proberen te geven, komt wel over: waarom stil in een hoekje gaan wachten tot je doodgaat? Terwijl je er ook een feestje van kunt maken! Opvallend en noemenswaardig is de rol van Jacki Weaver, zij geeft als buurvrouw Sheryl de film nog wat pit. Hier en daar zullen de mondhoeken ook echt wel omhoog gaan bij sommige grappen.

Poms is vooral een aardige film, voor thuis op de bank om je te helpen een saaie zondagmiddag door te komen. Als je geen hoge verwachtingen hebt, is Poms best een fijne film voor tussendoor. De bekende cast maakt in elk geval een hoop goed.

★★★
Titel: Poms | Trailer | Uitgever: The Searchers | Regisseur: Zara Hayes| Taal: Engels | Ondertiteling: Nederlands | Genre: Komedie | Speelduur: 91 minuten | EAN: | Acteurs: Diane Keaton, Jacki Weaver, Pam Grier, Celia Weston, Rhea Perlman | Review: Sandra Hutchison | Datum review: 11-12-2019 | Verkrijgbaar op: Dvd en Blu-ray | Prijs:€16,99 | Bestellen