Stuber

Review Stuber door Sandra Hutchison:
Als alles fout gaat als Uber driver…

In de komedie Stuber raakt Uber-chauffeur Stu (Kumail Nanjiani) betrokken bij een politiezaak. Een lompe agent (Dave Bautista) jaagt achter een barbaarse moordenaar aan en dwingt Stu om voor een avond zijn privé-chauffeur te zijn. Op het ene moment was zijn sterrenbeoordeling als uber-chauffeur nog zijn grootste zorg, nu vreest Stu voor zijn leven.

Stuber is een goed geslaagde film vol actie en humor. Vooral de bijdehante opmerkingen van Stu zijn vaak raak. Het is dan ook vooral acteur Kumail Nanjiani die deze film een komische touch geeft. Dave Bautista is niet zo thuis in dit genre, maar staat garant als ijzersterke tegenspeler. Het samenspel tussen Kumail en Dave is zeker geslaagd. Daarnaast heeft Karen Gillan (jumanji welcome to the jungle) nog een kleine, maar evengoed opvallende rol.

In deze vlotte film word je als kijker meegenomen in een rit vol vechtscènes, gênante situaties, blunders en vermakelijke dialogen en dat dwars door de straten van Los Angeles. Van het verhaal moet je niet te veel verwachten, weinig diepgang, maar dat heeft de film ook niet nodig. Gewoon veel slappe humor, stereotypering en actie. Een heerlijke film om je verstand bij op nul te zetten. Gewoon kijken en niet bij nadenken. Ideaal voor een filmavond met familie of vrienden.

★★★★
Titel: Stuber | Trailer | Uitgever: The Walt Disney Company Benelux- 20th Century Fox | Regie: Michael Dowse | Taal: Engels | Ondertiteling: Nederlands | Genre: Actie-Komedie | Speelduur: 93 minuten | EAN: 8712626055372 | Acteurs: Kumail Nanjiani, David Bautista, Iko Uwais, Natalie Morales, Betty Gilpin, Jimmy Tatro, Mira Sorvino, Karen Gillan | Review: Sandra Hutchison | Datum review: 11-12-2019 | Verkrijgbaar op: Blu-ray en Dvd | Prijs: €18,99 | Bestellen