Triple Threat

Review Triple Threat door Sandra Hutchison:
De dochter van een overleden miljardair (JeeJa Yanin) is van plan een deel van haar erfenis in te zetten om de criminaliteit in te dammen. Het plaatselijke criminele netwerk voelt daar weinig voor, een groepje huurlingen moet ervoor zorgen dat de dame in kwestie zo snel mogelijk om zeep wordt geholpen. Ze hebben daarbij echter geen rekening gehouden met drie huursoldaten die er alles aan zullen doen om haar te beschermen.

Wat volgt, is een film die grotendeels bestaat uit vechtscènes. Triple Threat is dan ook vooral een aanrader voor liefhebbers van martial arts films. De hoofdrollen zijn weggelegd voor vier vechtkunstbeoefenaars. De Thaise stuntman Tony Jaa (Panom Yeerum) bijvoorbeeld is geen onbekende in dit genre. Evenals de uit Indonesië afkomstige vechtkunstenaar Iko Uwais (Uwais Qorny), ze worden in deze film bijgestaan door de Engelse acteur Scott Adkins en de Amerikaanse vechtkunstbeoefenaar Michael Jai White.

Al met al vormen de vier heren een krachtige basis voor deze film, de vechtscènes hebben dan ook een vrij hoog niveau. De beelden uit Bangkok zijn daarop een prettige aanvulling. Echter wordt er regelmatig aan het verhaal en de emoties van de personages voorbijgegaan in de film, waardoor de film aanvoelt als een opeenstapeling van gevechten. Scènes waarbij je je als kijker weinig tot niet betrokken voelt, omdat je nauwelijks iets weet van de achtergrond van de vechtersbazen op het scherm. De aandacht verslapt daardoor, de film raakt niet en voordat je het beseft, ben je afgeleid en weet je niet eens meer of de acteurs nog steeds bezig zijn met dezelfde scène of zich alweer in een nieuw gevecht bevinden. Jammer ook dat JeeJa Yanin haar vechtkunsten nauwelijks kan laten zien in deze film. Een gemiste kans.

Martial arts-liefhebbers zullen vermoedelijk smullen van de vele gevechten en nemen het gemis van een diepgaand verhaal vast en zeker voor lief. Ben jij zo’n liefhebber? Dan moet je deze film echt op je kijklijst zetten.

★★★
Titel: Triple Threat | Trailer | Uitgever: Dutch FilmWorks | Regie: Jesse V. Johnson | Taal: Engels | Ondertiteling: Nederlands | Genre: actie| Advies: 16 plus, Grof taalgebruik, Geweld | Speelduur: 92 minuten | EAN: 8719372008485 | Acteurs: met Tony Jaa, Iko Uwais,Tiger Hu Chen | Review: Sandra Hutchison | Datum review: 15-11-2019 | Verkrijgbaar op:  Blu-ray en Dvd | Prijs: €12,99 | Bestellen