Hamley is jarig

Hamley is jarigRecensie Hamley is jarig door Sandra Hutchison:
Bij een verjaardag hoort taart

Hamley is jarig is het eerste deel in een avontuurlijke boekenreeks voor jonge lezers (7 plus). Je maakt kennis met de ondernemende kitten Hamley en de rest van de kattenfamilie. Maar je ontmoet ook de mensen die voor haar zorgen en de twee honden van het gezin.

Wanneer Hamley’s baasje Viola jarig is, is er taart. Maar helaas niet voor Hamley en de andere dieren in het gezin. Dat vindt Hamley niet eerlijk, Hamley is namelijk gek op room en taart. Jammer genoeg moet ze altijd binnen blijven, omdat haar baasje anders bang is dat ze de weg niet terug kan vinden naar huis. Dan ontmoet ze B-Boy, een sympathieke straatkat. Hij leert Hamley te ontsnappen en neemt haar mee naar buiten. B-Boy weet wel waar je taart kunt halen. Als dat maar goed afloopt…

Het boek heeft een prachtige hardcover gekregen, waarop een mooie illustratie van Hamley prijkt. Ook in het boek vind je prachtige pastelgekleurde tekeningen van dit leuke jonge beestje. Ze zijn stuk voor stuk het werk van de uit Zele (België) afkomstige illustrator Ann-Sophie D’Hollander. Grafische tekeningen die haarfijn bij het verhaal aansluiten en de leeservaring voor kinderen zeker veraangenamen.

Hamley is jarig leest vrij gemakkelijk weg. Het verhaal wordt verteld vanuit de belevingswereld van een kat. Het verhaal is eenvoudig gehouden en komt wat langzaam op gang, omdat alle personages toch even aan je voorgesteld moeten worden. Kortom, een leuke kennismaking en na het sluiten van het boek weet ik zeker dat je het aandoenlijke poesje Hamley in je hart hebt gesloten. Dit eerste verhaal in een veelbelovende jeugdserie zal jonge lezers ongetwijfeld aanspreken en smaakt zonder twijfel naar meer. Een fijne reeks om te verzamelen.

Hamleybooks logo

★★★★
Hamley is jarigTitel: Hamley is jarig | Serie: Hamley het zwarte katje- deel 1 | Leesfragment | Auteur: Sandra J. Paul | Uitgeverij: Hamley Books | Categorie: jeugdboeken | Leeftijd: 7 plus | Uitvoering: hardcover | 110 pagina’s | ISBN13: 9789464208221 | Verkrijgbaar sinds: 04-05-2021 | Recensent: Sandra Hutchison | Datum recensie: 28-05-2021  | Prijs: €9.99 | Bestellen