Tijl en de tijdbom

Levy en het witte wonderdoosjeRecensie Tijl en de tijdbom door Sandra Hutchison:
Hoe technologie kan helpen bij woedeaanvallen

Lara Reims, schrijfster van de succesvolle Rémi-reeks voor jongeren, komt nu voor de tweede keer met een vermakelijk jeugdboek. Dit boek sluit haarfijn aan bij het eerder verschenen jeugdboek van Lara Reims: Levy en het Witte Wonderdoosje. De boeken zijn los van elkaar te lezen, maar omdat het personage Levy ook in dit tweede boek terugkomt, is het misschien wel zo leuk om dat boek als eerste te lezen.

In dit nieuwe verhaal ontmoet je als lezer de 11-jarige Tijl. Bij Tijl thuis gaat het niet zo goed, zijn vader verliest zijn baan en zoekt zijn toevlucht in drank. Thuis is zijn vader daardoor niet te genieten, heel het gezin heeft hier behoorlijk last van. Bij Tijl uit zich dat vooral in woede-uitbarstingen. Op school komt hij daardoor regelmatig in de problemen. Wanneer Tijl op een dag alleen bij de bouwkeet is, waar hij normaal vaak met zijn beste vriend komt, ontdekt hij twee mysterieuze kinderen. Hij besluit ze te volgen…

Met haar beeldende manier van schrijven zorgt Lara Reims ervoor dat ook dit nieuwe verhaal voor de jeugd weer heel gemakkelijk wegleest. probleemloos word je als lezer in het verhaal gezogen. Wanneer je Levy en het Witte Wonderdoosje hebt gelezen, zul je in dit verhaal een hoop herkennen. Lara’s fascinatie voor moderne technische snufjes komt ook in dit boek weer goed naar voren. Dit keer zorgt de meest moderne techniek ervoor dat een onzekere jongen weer vertrouwen leert krijgen in de mensen uit zijn omgeving en in zichzelf! Wat dat betreft, heeft het verhaal veel raakvlakken met het verhaal rondom Levy. Niet veel nieuws onder de zon helaas, maar evengoed een fijn en avontuurlijk boek voor jonge lezers.

Er komen diverse thema’s in dit jeugdboek naar voren, waaronder agressie, omgaan met tegenslagen, concentratie- en leerproblemen, eerste liefde en vriendschap. Thema’s die kinderen van circa 11 tot 14 jaar zonder twijfel aan zullen spreken.

Hamleybooks logo

★★★★
Levy en het witte wonderdoosjeTitel: Tijl en de tijdbom | Leesfragment | Auteur: Lara Reims | Uitgeverij: Hamley Books | Categorie: jeugdboeken | Leeftijd: vanaf 12 jaar |  Uitvoering: hardcover | 200 pagina’s | ISBN13: 9789464208337 | Verkrijgbaar sinds: oktober 2021 | Recensent: Sandra Hutchison | Datum recensie: 19-10-2021 | Prijs: €17,50 | Bestellen

Dwarz banner