K3-Prinses Poppy

Recensie De avonturen van K3-Prinses Poppy door Sandra Hutchison:
Ruzie? Daar krijg je de kriebels van….

In dit grappige stripverhaal wordt de hulp van K3 ingeschakeld vanwege een ontvoering van prinses Poppy uit Prullaria. Klaasje ontpopt zich tot een ware speurneus. Koning Monty is een knorrige man en K3 mag dan ook pas naar huis, als ze de prinses hebben gevonden. Volgens de koning hebben de Kriebels de prinses ontvoerd. De Kriebels zijn grote pestkoppen, maar van ontvoeren hebben ze geen kaas gegeten. Kan Klaasje dit mysterie ontrafelen?

Dit stripalbum is het tweede album in een leuke nieuwe reeks rondom het overbekende zangtrio K3. De dames werken in dit verhaal in de K3 Roller Disco, net zoals in de nieuwste televisiereeks. De vrolijke illustraties zijn gemaakt door Dirk Stallaert. Hij is bekend van Nero, Nino, de Kiekeboes en de Suske en Wiske albums. Het verhaal is een idee van Bruno De Roover (Café Cowala, Suske en Wiske, J-Rom).

Dit spannende en fantasierijke avontuur zal veel kinderen aanspreken en stimuleert moeilijke lezers om meer te gaan lezen. Het album is geschikt voor kinderen vanaf zes jaar. De teksten in dit moderne sprookje zijn eenvoudig en kort maar krachtig gehouden, zoals je van een stripalbum voor kinderen mag verwachten. Het verhaal zit vol leuke grappen, met een aantal grappen waar volwassenen stiekem het hardst om zullen lachen.

Dit stripboekavontuur is een losstaand verhaal en kan dan ook apart gelezen worden. Maar hoe leuk is het om de serie compleet te hebben en te starten in het eerste deel Roller Disco. Aanrader!

★★★★
Titel: De avonturen van K3-Prinses Poppy | Leesfragment | Auteur: Dirk Stallaert | Uitgeverij: Standaard Uitgeverij – Strips & Kids | Categorie: Stripboeken | Uitvoering: paperback | pagina’s | ISBN13: 9789002267550 | Verkrijgbaar sinds: mei 2019 | Recensent: Sandra Hutchison | Datum recensie: 17-12-2019 | Prijs: €6,50 | Bestellen