Havenfall

Recensie Havenfall door Chantal Hutchison:
Een veilige plek tussen vier magische werelden. Een meisje dat belooft die te beschermen – tegen elke prijs.

De herberg van Havenfall is de enige veilige plek waarin de vier aangrenzende werelden, Fiordenkill, Byrn, Solaria en Haven elkaar kruisen. Elk jaar wordt er in de herberg van Havenfall een vredesconferentie georganiseerd, waarin inwoners van de magische werelden uitgenodigd worden. Maddie Marrow helpt haar oom Marcus in de zomer in de herberg en wil later de herberg overnemen van haar oom. Echter, deze zomer is anders dan andere zomers. Haar moeder zit vast in de dodencel voor de moord op haar broertje Nathan en het liefst wil ze daarvan ontsnappen.

Tijdens de vredesconferentie zijn er gebeurtenissen waardoor de vrede wordt verstoord. Zo wordt er een lijk gevonden in Havenfall, waarvan de dader vrij rondloopt en wordt Maddie’s Fiordense vriend Brekken vermist. De spanningen lopen op in de herberg waarin niets is wat het lijkt en niemand echt te vertrouwen is.

Het boek heeft een indrukwekkende cover, waardoor de interesse gelijk gewekt is. De uitstraling van de cover heeft iets magisch. Havenfall is dan ook een ingrijpend verhaal. De gebeurtenissen stapelen zich op naarmate het verhaal vordert. Het boek is op geen enkel moment saai te noemen en leest zeer vlot weg. Toen ik las dat het verhaal zou gaan over vier werelden, schrok ik even. Ik had verwacht dat het lastig zou worden om de verschillen tussen deze werelden te herkennen. Aan het begin van het boek staat een korte beschrijving van de vier werelden. Hierin wordt voordat je aan het verhaal begint, al iets uitgelegd. Dit vind ik een leuke toevoeging aan het verhaal. Ook naarmate het verhaal vordert, wordt er steeds iets meer duidelijk van de werelden en hun magische wezens.

Havenfall is een origineel en magisch verhaal dat vele lezers aan zal spreken. Het verhaal bevat vele plotwendingen. Wanneer je de ene plotwending hebt verwerkt, komt de volgende plotwending voorbij. Het verhaal blijft spannend en mysterieus en houdt je aandacht vast.

Ik geef dit prachtige boek dan ook vijf sterren.

★★★★★
Titel: Havenfall | Auteur: Sara Holland | Blossom Books | Categorie: Young adult | Verkrijgbaar als paperback en e-book | 301 pagina’s | ISBN13: 9789463491891 | Verkrijgbaar sinds: maart 2020 | Recensent: Chantal Hutchison | Datum recensie: 09-05-2020 | Prijs: €18,99 -e-book €9,99 | Bestellen