De actrice in mij

Recensie De actrice in mij door Hannie van Grol:
Laat je masker vallen

Lindsey Lannings is een gevierd actrice die al verscheidene Awards op haar naam heeft staan. Het actrice zijn is zo’n tweede natuur geworden dat ze in het dagelijks leven dat constant hanteert. Ze speelt een rol tegenover haar vrienden, haar familie en ook de pers krijgt altijd haar meest charmante kant te zien. Van binnen zit er een grote pijn die ze achter haar masker verborgen tracht te houden. Al op veertienjarige leeftijd zijn haar ouders overleden. Samen met haar zus kwam ze terecht bij een pleeggezin, waar ze veel liefde ondervond en de steun van haar oudere zus Abigail hielp haar om te overleven.

Drie jaar geleden is haar zus plotseling van de ene op de andere dag verdwenen. Een grootscheepse zoekactie levert niets op en haar pleegouders besluiten een graf voor haar te regelen om die nare en onzekere periode af te kunnen sluiten. Lindsey heeft diep van binnen een gevoel dat Abby nog leeft, maar daarover praat ze met niemand. Dat zou immers de pijn alleen maar aanwakkeren. Ook is haar relatie met Alain verbroken, hij is vreemd gegaan met haar beste vriendin. Om die pijn niet te hoeven voelen leidt ze een oppervlakkig leven vol met drank en seks, vastbesloten om nooit meer iemand toe te laten in haar leven, zodat ze niet opnieuw gekwetst kan worden.

Dan ontmoet ze op een feestje de succesvolle advocaat Nick Turner. Hij raakt een gevoelige snaar bij haar en hoewel ze besluit dat de ontmoeting bij een one night stand zal blijven, wordt het heel moeilijk om dit op de langere termijn vol te houden. Telkens worden Lindsay en Nick weer naar elkaar toegetrokken, maar Lindsay blijft de afstand volhouden. Dan gebeuren er veel ingrijpende zaken en Lindsey wordt gedwongen haar pijn onder ogen te zien.

De actrice in mij is een New Adult boek dat zijn naam eer aan doet, zowel de typering van het genre als de keuze van de titel. Er komen de nodige steamy seksscènes in voor zoals gebruikelijk is in dit genre. De titel De actrice in mij geeft precies weer wat Lindsey overeind houdt: haar mogelijkheid om een rol te spelen in de film maar ook in het dagelijkse leven. Een rol die haar heel veel houvast biedt, maar die haar ook belemmert om echte liefde en vriendschap toe te laten.

Het boek heeft een toegankelijke en prettige stijl. Je bent tijdens het lezen erg benieuwd hoe lang Lindsey het volhoudt en of er een kentering gaat komen. De spanning wordt goed opgebouwd. De gebeurtenissen op het eind zijn verrassend en als je denkt dat je weet hoe het afloopt, zorgt een nieuwe ontboezeming voor een slot dat je doet verbazen.

De verschillende scènes waarin de oppervlakkigheid van de wereld van drank, seks en drugs wordt beschreven, zijn wat mij betreft wat overvloedig aanwezig. Het gedeelte van de pijn die Lindsey draagt, had nog wat meer uitgediept kunnen worden. De balans daartussen is een beetje zoek. Maar toch is dit boek een aangename leeservaring, zeker voor de lezers van het New Adult genre. 3 sterren

Recensie De actrice in mij door Fany van Hemelen:
Ik was blij dat ik het e-book van De actrice in mij van Sanne Hillemans, als lid van het ARC-team voor de officiële verschijning mocht lezen. Vandaag, 29 september, is de boeklancering en ik deel met plezier mijn mening hier in deze review.

Durf je te genieten van passie gecombineerd met emotie : “Dan is dit een boek dat je gaat verslinden.”

Lindsey leeft schijnbaar in twee werelden. Haar fans krijgen de filmster te zien die altijd zwaait en er steeds fantastisch uitziet. In het decadente filmwereldje is ze als perfecte superster ook graag gezien. Ze fuift en drinkt, samen met haar meestal oppervlakkige filmvrienden en is altijd op zoek naar een nieuwe verovering. In het glamoureuze leven dat Lindsey leidt, lijkt alles in orde. Als acteur wil ze steeds de beste zijn en daar heeft ze alles voor over. Wat niemand weet, is dat dit gedrag een masker is. Om geheimen te verbergen en niet in te storten, verdooft ze zichzelf zodat ze haar emoties de baas kan blijven. Als ze meegaat na een feestje met iemand, is dit pure lust en na haar wild avontuur gaat ze altijd alleen terug naar huis. Lindsey heeft namelijk één regel en dat is eenvoudig gezegd: “Geen band opbouwen met haar eenmalige date”. Zij houdt de teugels in handen en beslist wat de spelregels zijn.

Wanneer ze de ontzettend knappe advocaat Nick leert kennen, is er ineens chemie. Tot nu toe bleven haar escapades uit de pers, maar met hem is niets meer zoals het ooit was. Eerst is het een spel en gaat het enkel om aantrekking. Maar is dit echt puur voor de lol of is er meer? Er volgen meer dates en Lindsey moet de controle uit handen durven geven. Nick blijkt ook niet zo goed in relaties te zijn, maar door de storm die beiden in elkaar ontketenen, verandert ook hij.
Stilaan wordt ook duidelijk waarom Lindsey na haar werkdag eerst alleen wil zijn in haar huis en de wereld wil buitensluiten. Nick breekt stap voor stap door haar muur en uiteindelijk volgt er een nieuwe stap in hun relatie. Hij blijkt allang door te hebben dat Lindsey anders is dan ze zich voordoet. Bij hem durft ze gewoon te zijn wie ze is. Totdat het verleden van Lindsey voor grote problemen zorgt en dan wordt pas echt duidelijk hoe vertrouwen gebroken kan worden. Kan tijd wonden helen? Is het mogelijk om alles te vergeten en opnieuw te beginnen?

Tijdens het lezen leef ik zo mee met alle verpletterende emoties van Lindsey en Nick dat ik echt niet meer kan stoppen en moet weten hoe dit afloopt.

De actrice in mij is een lekker sexy boek met veel stomende en expliciet beschreven scènes. Het boek heeft een goed opgebouwd plot met interessante hoofdrolspelers en enkele verrassende plottwists. Karakters leer ik heel graag kennen en ik had graag nog wat meer willen leren over de echte Nick en Lindsey. Hun evolutie door hun relatie was dan weer wel boeiend, maar hun goede en minder goede kanten hadden meer uitgewerkt kunnen worden.

Deze stoute roman raakte mij door de directe en verfrissende schrijfstijl van de auteur, die niets aan de verbeelding overlaat. Door de moderne toon en de vlotte manier van schrijven zat ik mee in het verhaal en ben ik van iedereen gaan houden. 4 sterren.

★★★★ & ★★★
Titel: De actrice in mij | Leesfragment | Auteur: Sanne Hillemans | Uitgeverij Leopold | Categorie: Romans, New Adult | Verkrijgbaar als: paperback | 408 pagina’s | ISBN13: 9789492670052 | Verkrijgbaar sinds: 29-09-2019 | Recensent: Fany van Hemelen  en Hannie van Grol | Datum recensie: 29-09-2019 | Prijs: €14,99 | Bestellen