Mason

Recensie Mason door Sandra Hutchison:
Verboden passie-deel 1

Reese Alison Randall is een jonge intelligente vrouw. Reese is overigens niet haar echte naam. Ze is gevlucht uit haar woonplaats nadat ze ternauwernood wist te ontsnappen aan de dood, een wraakactie van haar ex-vriend. Nu woont ze bij haar nichtje in een gehucht waar haar ex haar nooit verwacht te vinden. Daar start ze haar nieuwe studie en gaat ze op zoek naar een bijbaantje, die nieuwe schoenen komen er tenslotte niet vanzelf.

Reese heeft geluk, ze wordt al snel aangenomen als de nieuwe oppas van de sympathieke Sarah. Ze hadden er alleen wel bij mogen vertellen dat Sarah lichamelijk gehandicapt is. Reese twijfelt dan ook, of ze deze baan wel aan kan, zeker wanneer ze ontdekt wie Sarahs broer is. Dat is niemand minder dan de beruchte Mason Lowe, de knapste jongen van haar nieuwe school. Over hem worden de sterkste roddels over het schoolplein verspreid. Maar de chemie tussen hem en haar is erg sterk. Toch moet ze zover mogelijk uit zijn buurt blijven. Dat blijkt lang niet zo eenvoudig.

Mason is het meer dan geslaagde eerste deel in de New Adult serie Verboden passie. Het boek is met ruim 400 pagina’s vrij dik te noemen. Gelukkig, want eenmaal begonnen met lezen laat het verhaal je niet meer los totdat je het boek helemaal uit hebt. Auteur Linda Kage heeft een prettige schrijfstijl. Ze schreef dit verhaal vanuit het personage Reese. Ze krijgt het met haar luchtige manier van schrijven voor elkaar dit personage snel tot leven te wekken. Als lezer krijg je al direct het gevoel dat Reese het woord persoonlijk tot jou richt. Hierdoor is het niet zo moeilijk om met haar mee te leven en gun je haar als vanzelfsprekend een goede afloop.

Inhoudelijk is het verhaal vrij divers. Maar de rode draad gaat over de band tussen Mason en Reese, die beiden worstelen met een naar verleden dat hen blijft achtervolgen. Het verhaal zit vol humor, romantiek en flink wat drama, maar bevat onverwacht weinig erotiek voor dit genre. Dit verhaal heeft dat ook niet nodig. De erotisch geladen spanning tussen de personages is toch wel overduidelijk aanwezig.

Mason is een aangenaam boek om even helemaal in te verdwijnen. Een mooie start van een veelbelovende serie om lekker bij weg te dromen.

★★★★
Titel: Mason | Serie: Verboden passie | Originele titel: Price of a kiss | Leesfragment | Auteur: Linda Kage | Svm Publishing | Categorie: New-Adult | Verkrijgbaar als paperback en E-book | pagina’s | ISBN13: 9789493030183 | Verkrijgbaar sinds: juli 2019 | Recensent: Sandra Hutchison | Datum recensie: 31-08-2019 | Prijs: €19,50 (E-book €7,99) | Bestellen