Verleiding

Recensie Verleiding door Lore van Dun:
Ivy studeert in Londen. Haar vader beslist om haar geliefde roze auto uit te lenen aan een footballspeler die hij vertegenwoordigt. Ze stuurt Gray dan maar even een berichtje om duidelijk te maken hoe voorzichtig hij moet zijn. Voor ze het goed en wel beseffen, horen ze elkaar dagelijks. Wanneer Ivy dan eindelijk terugkomt uit Londen, klikt het net zo goed in het echt als via berichtjes. Gray valt ook heel snel voor Ivy, maar Ivy wil niet daten met cliënten van haar vader.

Verleiding is deel twee in de serie Game on en dus het vervolg op Verovering. Gray komt in Verovering al aan bod als de beste vriend van Drew. We leerden hem dus al een beetje kennen vanuit het standpunt van Anna en Drew. In Verleiding is hij zelf het hoofdpersonage, dus leren we hem nog beter kennen.

In dit verhaal hebben we een wisselend perspectief tussen Gray en Ivy. We leren hen eerst kennen via de berichten die ze naar elkaar sturen en daarbij wordt al meteen duidelijk dat we twee personages hebben, die meteen goed met elkaar kunnen opschieten. Er is meteen humor aanwezig, maar ook al wat seksueel getinte uitspraken. In de berichten blijft dit echter eerder oppervlakkig. Beide personages hebben elkaar nog nooit ontmoet en alle communicatie verloopt via berichtjes. Als Ivy terugkomt uit Londen, leren ze elkaar voor het eerst echt kennen en meteen worden ze beste vrienden.

Gray is een beetje een afstandelijk personage, ondanks de chemie tussen hem en Ivy krijg ik in het begin weinig hoogte van hem. Tot de geschiedenis van Gray bovenkomt. Hij heeft een gruwelijke jeugd gehad en draagt hier nog steeds de gevolgen van. Meteen is mijn sympathie voor hem zo groot en kan ik niet anders dan van hem houden. Naast Gray heeft ook Ivy haar verleden. Haar vader is spelersmakelaar en dat heeft zijn sporen achtergelaten in haar leven. Daarom dat Ivy absoluut geen relatie wil met Gray, football heeft al zoveel betekend in haar leven dat ze niet wil dat dit nog meer haar toekomst bepaalt.

De vriendschap tussen Gray en Ivy is geweldig. Je merkt dat er heel wat onderhuidse spanning is, maar ze geven hier beiden niet aan toe, omdat ze hun vriendschap niet kwijt willen. Toch merk je dat er regelmatig momenten zijn waarop beiden meer willen. Kristen weet deze spanning heel goed weer te geven, maar ook de vriendschap op zich is geweldig beschreven.

Verleiding is een geweldig tweede deel in de Game on serie. Gray en Ivy zijn twee personages die je in je hart sluit en niet meer los kunt laten. Hun vriendschap is uniek en dat is zo mooi.

★★★★
Titel: Verleiding | Auteur: Kristen Callihan | Uitgeverij Volt-Singel Uitgeverijen | Categorie: New Adult | Verkrijgbaar als Paperback en e-boek| 368 pagina’s | ISBN13: 9789021415963 | Verkrijgbaar sinds: 7 november 2019 | Recensent: Lore van Dun | Datum recensie: 20-11-2019 | Prijs: €18,50 ( E-book €7,99) | Bestellen