Verovering

Recensie Verovering door Lore van Dun:
Anna Jones wil zo snel mogelijk afstuderen. Ze is het studeren beu. Afleiding kan ze daarbij niet gebruiken. Drew Baylor, de quarterback van het footballteam, zorgt voor de afleiding die ze niet wil. De toekomst van Drew lijkt Anna maar niets, het blijft dus maar bij een beetje scharrelen en de regels die ze zichzelf heeft opgelegd, verbreekt ze niet. Zo wordt er niet gekust, niet bij elkaar geslapen, mag niemand ervan weten en worden ze niet verliefd. Voor Drew is zeker die laatste regel heel moeilijk, want vanaf het eerste moment viel hij als een blok voor Anna. Hij is dus vastbesloten om haar voor zich te winnen.

Verovering is het eerste deel in de nieuwe serie Game on van Kristen Callihan. Dit is het eerste boek van Kristen Callihan dat vertaald is naar het Nederlands. Een nieuwe auteur voor mij, dus ik maakte heel graag kennis met deze auteur. Verovering valt onder het genre Sport Romance. Dit genre is in België en Nederland nog minder bekend, maar is echt aan een opmars bezig. Ik ben grote fan van dit genre. De personages zijn meestal studenten, ongeveer mijn leeftijd en football speelt een hele belangrijke rol en natuurlijk zijn er ook meerdere New Adult elementen. Ik ben heel benieuwd hoe Kristen Callihan zich in dit genre gaat plaatsen en of ze ook vernieuwend kan zijn.

We lezen het verhaal vanuit een wisselend perspectief van Anna en Drew. In het begin van elk hoofdstuk lees je vanuit wie we dit hoofdstuk lezen, soms wordt er ook midden in een hoofdstuk gewisseld tussen de twee personages. Hierdoor is er een goede afwisseling en leer je beide personages heel goed kennen. Doordat je vanuit het perspectief van zowel Anna als Drew het verhaal leest, weten wij als lezer meer dan de personages weten van elkaar.

De personages zijn heel goed neergezet. Drew is een beetje het stereotiepe beeld van een footballspeler. Hij is heel zelfverzekerd, maar als hij als een blok voor Anna valt, wordt hij onzeker. Hij wil ook meer in het leven dan enkel football. Dit geeft hem meteen meer diepgang mee dan veel personages vaak hebben. Hij is slim en schaamt zich hier ook niet voor. Anna is heel onzeker, wil zeker geen relatie en is ook heel slim. Tegenover Drew komt Anna echter heel zelfverzekerd over. Ze zegt alles wat ze denkt en deinst niet terug. Dit geeft de gesprekken tussen beide personages vaak een humoristisch laagje. Ze zeggen beiden wat ze denken. De chemie tussen Anna en Drew is ook heel goed neergezet. Je voelt de chemie en als ze hier beiden aan toegeven, spatten de vonken ervan af.

Tegen het einde van het boek krijgt het verhaal veel meer diepgang dan je in het begin verwacht. Zo hebben beide personages hun verleden, maar ook in het heden gebeuren er heel wat heftige dingen. Hun relatie wordt danig op de proef gesteld door mentale struggles die de personages hebben.
Verovering is een absolute aanrader voor lezers die houden van New Adult en Sports Romance. Er is heel wat erotiek aanwezig, maar ook de verhaallijn is heel sterk. Het draait niet alleen maar om de seks, maar ook over mentale problemen. Verovering krijgt van mij een mooie vier sterren, ik kijk al uit naar deel twee!

★★★★
Titel: Verovering | Auteur: Kristen Callihan | Volt – Singel Uitgeverijen | Categorie: New Adult | Verkrijgbaar als Paperback, e-boek en luisterboek| 414 pagina’s | ISBN13: 9789021415949 | Verkrijgbaar sinds: 21 mei 2019 | Recensent: Lore van Dun | Datum recensie: 19-11-2019 | Prijs paperback: €18,50 (E-book 7,99-Luisterboek €14,99) | Bestellen