Elly & Darcy

Recensie van Elle & Darcy door Brigitte Audiens:
Opposites attract in deze hartverwarmende queer rom-com van Alexandria Bellefleur.

Elle & Darcy is een verfrissende feelgoodroman, een mooi verhaal over een romance tussen twee jongedames.

Elle is een leuke vrouw die bijzonder veel interesse heeft in astrologie en daar ook haar beroep van gemaakt heeft. Ze is op zoek naar haar soulmate. Je kunt stellen dat Elle af en toe onhandig is, een dromer, met een hart van goud. Ze werkt samen met Margot. Een goede vriendin sinds vele jaren, die haar een luisterend oor biedt als er weer eens een relatie stuk is gelopen. Ze werken samen aan een project voor het kantoor van Brendon.

Brendon is de broer van Darcy. Zij is werkzaam als actuaris en is heel punctueel en gesteld op regelmaat en orde. De tegenpool van Elle dus. Darcy verwerkt een slechte liefdeservaring en dat is ook de reden dat ze naar het appartement verhuisde waar ze nu woont.

Brendon houdt veel van zijn zus en wil haar gelukkig zien, daarom regelt hij een blinddate voor haar. Ze wil er niet van weten, maar om van zijn gezaag vanaf te zijn, gaat ze ernaartoe. Daar ontmoet ze Elle. Helaas wordt het een groot fiasco. Alles wat verkeerd kan lopen, gaat ook fout. Ze beslissen om elkaar nooit meer te zien. Maar als haar broer vragen blijft stellen, maakt Darcy een leugentje om bestwil en ze zegt dat ze rustig aan een relatie aan het opbouwen is met Elly. En zo gaat de bal aan het rollen.

Alexandria Bellefleur heeft een vlotte schrijfstijl. Ze neemt je onmiddellijk mee in haar verhaal. Je ontmoet de personages en merkt dat Elle een vrolijke dame is, waar je een goede band mee kunt krijgen. De emoties die ze doormaakt tijdens dit feelgoodverhaal, zijn ontzettend goed beschreven. Je leeft volledig met haar mee tijdens haar liefdesperikelen. Soms met een lach, soms met een traan. Want liefde gaat met ups en downs.

Darcy daarentegen heeft een volledig ander karakter en dat voel je ook in de gedetailleerde beschrijving. Ze is koeler, misschien zelfs arroganter en afstandelijker. Komt dit door haar verloren liefde of zijn er andere redenen?

Ook van de andere personages krijg je een duidelijk beeld. Ze worden heel goed uitgewerkt en vloeien samen tot een mooi verhaal. Je voelt de evolutie, de vooruitgang, het sterker worden van de hoofdpersonen door de gebeurtenissen. De familie en vrienden die hun rol spelen tijdens het verhaal, hebben ook hun invloed op de gevoelens van Elle en Darcy. Het maakt hen tot wie ze zijn.

Alexandria weet met de nodige humor de fantasie te prikkelen, zodat je perfect kunt visualiseren wat er allemaal gaande is. Het is als een film. Inderdaad,  een “Bridget-Jones film” met een andere cast. Maar prachtig om naar te kijken en om je gedachten te verzetten.

Er komen uiteraard ook ernstige zaken aan bod. Onder andere de ontvangst van de dochters bij hun ouders tijdens Thanksgiving en Kerstmis. Hoe verloopt deze? Hoe worden ze verwelkomd?
Soms worden mensen gekwetst, bewust of onbewust?

Elle & Darcy is een heerlijke feelgoodroman met hilarische en hartverwarmende hoofdstukken.
Alexandria schrijft het boek vlot en boeiend, zodat je graag blijft doorlezen tot de laatste bladzijde.

Voor mij is dit een leuke aanrader die 4* waard is.
zomer

★★★★
Titel: Elle & Darcy | Auteur: Alexandria Bellefleur | Uitgeverij: Zomer & Keuning | Categorie: humoristische romans | Verkrijgbaar als: paperback, e-book, luisterboek | 352 pagina’s | ISBN13: 9789020539776 | Verkrijgbaar sinds: December 2020 | Recensent: Brigitte Audiens | Datum recensie:20-01-2021 | Prijs: €16.99, luisterboek €14.99 en e-book €9.99 | Bestellen