De zomer waarin alles veranderde

De zomer waarin alles veranderdeRecensie De zomer waarin alles veranderde door Chantal Hutchison:
Iedere zomervakantie is Belly Conklin samen met haar broer Steven en moeder te vinden in Cousins Beach. Ze verblijven daar in het strandhuis van een vriendin van hun moeder: Susannah en haar zoons Jeremiah en Conrad. De jongeren kennen elkaar steengoed en zijn de beste vrienden. Ook al zou Belly wel meer willen, de jongens zien haar niet op die manier staan.

Totdat een nieuwe zomervakantie aanbreekt en Belly bijna zestien is. Er zal deze zomer veel veranderen in haar leven. De jongens lijken eindelijk een beetje interesse te tonen en een mysterieuze jongen komt op haar pad. Dingen die haar toch wel aan het denken zetten.

De zomer waarin alles veranderde is het eerste deel van een driedelige serie geschreven door Jenny Han. Eerder heb ik al andere boeken van haar gelezen zoals Aan alle jongens van wie ik hield. Dat vond ik een leuk boek om te lezen, waardoor mijn interesse gelijk gewekt was om deze zomerse serie te lezen. De auteur heeft mijn verwachtingen zeker waar kunnen maken.

Het verhaal is niet heel gecompliceerd en er gebeurt niet extreem veel, maar dat maakt dat dit boek lekker vlot weg leest en heerlijk is voor tussendoor. De fijne schrijfstijl van de auteur zorgt ervoor dat je dit boek niet dichtslaat voordat het uit is.

In dit eerste deel maak je kennis met meerdere belangrijke personages. Doordat dit verhaal afwisselend plaatsvindt in het heden en het verleden, zorgt dat ervoor dat je meer te weten komt over wat er zich al dan niet eerder heeft afgespeeld en leer je de personages echt goed kennen. Dit is een verrassende en welkome toevoeging en zorgt ervoor dat het verhaal niet te eentonig wordt.

Na dit deel wil ik zeker de volgende twee delen Een zomer zonder jou en Zomer voor altijd lezen, want ik ben benieuwd wat zich verder af zal spelen in Cousins Beach.

De zomer waarin alles veranderde is een aanrader om weer even te kunnen genieten van de zomer. Ik geef dit boek een mooie drie en halve ster.

Moon

★★★
De zomer waarin alles veranderdeTitel: De zomer waarin alles veranderde | Serie: zomer trilogie- deel 1 | Leesfragment | Auteur: Jenny Han | Uitgeverij Moon | Categorie: young adult | Verkrijgbaar als paperback en e-book | 256 pagina’s | ISBN13: 9789048858866 | Verkrijgbaar sinds: 15-06-2021 | Recensent: Chantal Hutchison | Datum recensie: 20-08-2021 | Prijs: €15.00, e-book € 7.99 | Bestellen