Dit is ons verhaal

Recensie Dit is ons verhaal door Chantal Hutchison:
Dit is ons verhaal is het verhaal van de vier jongens van River Point. Een van hen heeft hun vriend vermoord.

De vijf vrienden gaan samen het bos in om te jagen, zoals ze wel vaker doen. Dit keer loopt het anders. Grant is een van de vijf jongens en komt die ochtend niet meer terug van het jagen. Hij is vermoord. Niemand weet wat er precies is gebeurd die ochtend in River Point, behalve de dader. Ze besluiten de koppen bij elkaar te steken en spreken af dat geen van hen wat anders tegen de politie zegt dan ze hebben afgesproken. Samen staan ze sterk!

Kate werkt naast haar studie bij de plaatselijke assistent-officier van justitie, wat tot nu toe nog niet voor veel spannende belevenissen heeft gezorgd. Ondanks al het bewijs dat de jongens schuldig zijn aan het misdrijf wil de officier van justitie dat deze zaak in de doofpot wordt gestopt. Wanneer de officier van justitie de moordzaak van de River Point jongens aan Kates baas, verandert dat de hele zaak. Zij heeft zo haar redenen om achter de waarheid te komen. Hoe dichter ze uiteindelijk bij de waarheid komt, hoe meer alles in gevaar dreigt te raken, inclusief haar leven.
Het boek bevat veelal spannende momenten. Het mysterie rondom Grants moord is gedurende het gehele verhaal aanwezig. Van begin tot eind blijft het spannend wie de dader is. De schrijfster brengt je keer op keer op het verkeerde spoor. Ze geeft iedere keer een beetje van de informatie vrij, waardoor alle vier de jongens meerdere keren verdacht zijn geweest.

Dit is ons verhaal zit indrukwekkend en geweldig in elkaar. Dan lees je vanuit het oogpunt van de dader, dan lees je een transcript van een verhoor van een van de verdachten. Ieder hoofdstuk begint met een sms-bericht, wat een leuke toevoeging is aan het verhaal.

Wat mij vooral aanspreekt aan dit young adult verhaal, is dat de dader niet gelijk al bekend is of snel kan worden geraden, waardoor dit boek met al zijn plotwendingen totaal niet saai of voorspelbaar kan worden genoemd. Ik had dan ook moeite toen ik dit boek eenmaal uit had. Het is een geweldig verhaal dat ik in sneltreinvaart uit heb gelezen.

Ik kan Dit is ons verhaal zeker aanraden en geef dit boek de volle vijf sterren.

★★★★★
Titel: Dit is ons verhaal |  Auteur: Ashley Elston | Uitgeverij Best of YA | Categorie: young adult | Verkrijgbaar als paperback en e-book | 315 pagina’s | ISBN13: 9789000373444 | Verkrijgbaar sinds: 15-07-2020 | Recensent: Chantal Hutchison | Datum recensie: 25-8-2020 | Prijs: €19.99, e-book €11.99 | Bestellen