Recensie Wat hij mij zei door Inge Brunnekreef:
Tijdens een warme dag zijn Caro Westerhof en haar man Cas en hun beide dochters Lois en Nouk een dagje uit naar Leuven. Moe maar voldaan keren ze terug naar het station van waaruit ze met de trein weer naar huis gaan. Althans, dit is de bedoeling, maar het noodlot slaat toe. Wanneer Caro met Nouk naar het toilet is, wordt Cas geschept door een trein en is op slag dood. Van Lois ontbreekt op dat moment elk spoor. Tijd om te rouwen is er niet en radeloos van verdriet gaat Caro op zoek naar hun dochter. Maar waar moet ze beginnen met zoeken? Onmacht overheerst tot ze hulp krijgt uit een onverwachte hoek. Met spirituele hulp komt ze stapje voor stapje steeds dichter bij de waarheid.

De tekst in het boek is eenvoudig gehouden, hierdoor leest het boek heel vlot weg. Het verhaal wordt vanuit verschillende perspectieven verteld en de personages zijn goed uitgewerkt. Wel mis ik de nodige spanning die je bij een thriller mag verwachten. Ik vind Wat hij mij zei dan ook geen echte thriller. Emotionele momenten zijn er natuurlijk wel, maar ze konden mij niet echt raken. Ook vond ik het plot wat voorspelbaar en wist dan ook al een tijdje voor het einde naderde hoe het geheel in elkaar zat.

Wat hij mij zei is een spiritueel boek waar Anja Feliers best wat meer mee had mogen doen. Sommige stukken zijn herkenbaar en deden mij denken aan het boek Pitta van Sterre Carron. Er komen voor mij te veel ongeloofwaardigheden in het verhaal voor. Zo wordt er na de aanrijding geen autopsie gepleegd, laat Caro geen traan om het verdriet en komt de familie niet meteen om het verdriet te delen.

Al met al wat mij stelde het boek mij wat teleur en daardoor kom ik helaas niet verder dan 2,5 sterren.

★★
Titel: Wat hij mij zei | Auteur: Anja Feliers | Pelckmans Uitgevers | Categorie: Thrillers | Uitvoering: paperback| 320 pagina’s | ISBN13: 9789461318725 | Verkrijgbaar sinds: april 2019 | Recensent: Inge Brunnekreef | Datum recensie: 03-06-2019 | Prijs: €22,- | Bestellen