Het geheim

Recensie Het geheim door Lore van Dun:
Briar U 2

Het geheim is deel twee in de Briar U reeks van Elle Kennedy. In Het geheim maken we kennis met Brenna en Jake. Brenna is de beste vriendin van Summer. We leerden haar dus al eerder kennen in deel één. Jake kwam ook al eens kijken, maar nog niet zo in detail.

Brenna is de dochter van de coach van het ijshockeyteam van Briar. Jake daarentegen is een speler van hun aartsrivaal Harvard. Spijtig genoeg is Jake aantrekkelijk, heel erg aantrekkelijk. Brenna leert Jake kennen door een vriend van Summer die in zijn team speelt. Het blijft altijd bij oppervlakkig contact, totdat Brenna hem nodig heeft voor haar stage. Ze besluit stiekem met hem af te spreken want ze weet dat haar vrienden van Briar hier boos om zouden worden. Zij ziet absoluut geen probleem, zolang er geen gevoelens bij komen natuurlijk.

Brenna is een geweldig personage. Ze is bijdehand, niet op haar mondje gevallen en weet wat ze wil. Ze wil die stage, ze wil uit Jake zijn buurt blijven, want ze wil haar vrienden bij Briar niet kwetsen. Alleen is dat laatste zo moeilijk. Ze doen alles stiekem. Ze gaan op date, hij helpt haar voor haar stage. Natuurlijk is dit geheim gedoemd om uit te komen. De manier waarop het uitkomt, weet me wel echt te verrassen. Net zoals de achtergrond, zo heeft Elle toch wat verrassingen in het verhaal weten steken. Het is al in het begin duidelijk dat er iets speelt tussen de coach van Briar, haar vader, en de coach van Harvard. Als hun geheim naar boven komt, komt er ook ineens een heel verleden tussen de coaches naar boven.

Er is een wisselend perspectief tussen Brenna en Jake. Zowel Brenna als Jake krijgen hierdoor veel diepgang. Vooral Jake lijkt daardoor heel wat sympathieker, op het eerste gezicht komt hij over als een typische ijshockeyspeler en ik ben blij dat hij snel de kans krijgt om te bewijzen dat hij meer is dan dat. In de stukken vanuit Brenna zien we nog maar eens hoe leuk ze eigenlijk is. Ze laat niet met zich sollen, maar ze laat ook wel zien hoe vrouwonvriendelijk de ijshockeywereld nog is. Ze is geweldig goed in wat ze doet, maar omdat ze een vrouw is, krijgt ze nooit een eerlijke kans bij het bedrijf waar ze stage wil doen.

Reeksen waarbij we in ieder boek van personages wisselen, hebben altijd een streepje voor bij mij. We leren iedere keer andere personages kennen, maar iedereen van vorige en volgende boeken komt ook al eens kijken. Zo krijg je iedere keer een ander verhaal, maar weet je ook nog wat er verder gebeurt met andere personages. Het zorgt er ook voor dat je echt iedere keer een nieuw verhaal krijgt en dat er niets gaat vervelen.

Er zijn veel gelijkenissen tussen dit deel en het eerste deel. Elle Kennedy weet natuurlijk wat de basis is van een goede New Adult. We hebben een wisselend perspectief, de Amerikaanse universiteit heeft een belangrijke omgeving en een sports romance is niets zonder de sport natuurlijk: ijshockey! Toch weet ze met Het geheim opnieuw te verrassen. We krijgen een blik achter de schermen van twee verschillende ijshockeyteams, en ook de rivaliteit tussen de twee is duidelijk aanwezig.

Elle Kennedy heeft met Het geheim opnieuw een geweldig New Adult verhaal neergezet. We leren Brenna en Jake beter kennen. Door het wisselend perspectief krijgen beide personages veel diepgang. We wisten natuurlijk al dat Elle een vlotte schrijfstijl heeft en die is ook hier weer duidelijk aanwezig.

★★★★
Titel: Het geheim | Serie: Briar U 2 | Auteur: Elle Kennedy | Uitgeverij Volt | Categorie: new-adult | Verkrijgbaar als paperback en e-book | 416 pagina’s | ISBN13: 9789021419176 | Verkrijgbaar sinds: 18-06-2020 | Recensent: Lore van Dun | Datum recensie: 16-07-2020 | Prijs: €17.50, e-book €| Bestellen