Tingeling – Ik leer fietsen

Recensie Tingeling – Ik leer fietsen door Dayenne Wamsteeker:
Sjaak Zwaan wil dat Eppie Eend leert fietsen, maar Eppie huilt: “Wèhehèèh, ik wil niet leren fietsen!”. Gelukkig heeft Sjaak een goed idee, waardoor Eppie stapje voor stapje kan leren fietsen. Hij moet even oefenen, maar Eppie leert dat fietsen uiteindelijk heel erg leuk kan zijn: Tingelingeling!

De illustraties in het prentenboek Tingelingeling zijn vrolijk, kleurrijk en sfeervol. De prenten vullen de pagina’s en bevatten heldere kleuren. Auteur en illustrator Günther Jakobs heeft de emoties van Sjaak en Eppie goed weten te verbeelden in de tekeningen, waardoor kinderen de emoties goed meekrijgen bij het lezen en bekijken van het boek. Eppie en Sjaak zijn aandoenlijke figuren die dit verhaal echt aansprekend maken.

Het verhaal over Sjaak Zwaan en Eppie Eend is grappig, maar er zit ook een serieuze boodschap in: door iets te proberen kun je iets nieuws leren en het is fijn als iemand je daarbij wil helpen! De teksten in het prentenboek zijn begrijpelijk voor kinderen van een jonge leeftijd. Het boek is hierdoor uitermate geschikt voor kinderen die zelf gaan leren fietsen. Het kan ze moed geven en stimuleren, want Eppie Eend kan uiteindelijk fietsen, ook al moest hij eerder steeds huilen en wilde hij niet leren fietsen.

Tingelingeling is een prachtig geïllustreerd prentenboek over leren fietsen. De illustraties zijn zeer kleurrijk en vertellen een leuk verhaal. Ik waardeer dit boek met 5 sterren!

★★★★★
Titel: Tingeling – Ik leer fietsen | Leesfragment | Auteur: Günther Jakobs | Uitgeverij: De Vier Windstreken | Categorie: Jeugdboeken, prentenboeken | Uitvoering: hardcover | 32 pagina’s | ISBN13: 9789051167351 | Verkrijgbaar sinds: juni 2019 | Recensent: Dayenne Wamsteeker | Datum recensie: 25-08-2019 | Prijs: €14,95 | Bestellen