nijntje de kunstenaar

Recensie nijntje de kunstenaar door Sandra Hutchison:
Wanneer nijntje een dagje naar het museum gaat heeft ze de tijd van haar leven. Ze ontdekt daar de mooiste vormen. Zodra ze weer thuis is zoekt ze al haar potloden bij elkaar en maakt ze een paar mooie tekeningen met vormen die ze in het museum heeft gezien. Ze tekent zelfs de kleurrijkste bloemen en een tekening met heel veel sneeuw. Daarna hangt ze haar tekeningen aan de muur, nu heeft nijntje haar eigen museum aan huis.

Het stevige en vrij grote kartonnenboek: nijntje de kunstenaar kan wel tegen een stootje, daardoor is het boek zeer geschikt voor jonge kinderen. De opvallend felle kleuren zullen kinderen zonder twijfel aanspreken. Op iedere pagina staan er een aantal flapjes die de kinderen zelf open kunnen maken. Wat zou er achter de flapjes te vinden zijn? Het boek bevat niet veel tekst, maar is toch erg leuk om uit voor te lezen. Er staan veel basisvormen in het boek, die kinderen vrij snel zullen herkennen en benoemen.

Na het voorlezen kunnen kinderen zelf met het boekje aan de slag en er een eigen verhaal bij verzinnen. Nijntje spreekt vast wel tot de verbeelding. Ook laat het boek zien dat in ieder kind een kunstenaar schuilt. Nijntje de kunstenaar is een leuk en mooi vormgegeven boek. Een ideaal verhaaltje als je je kind (of een hele klas) wil motiveren om zelf aan de slag te gaan met bijvoorbeeld kleurpotloden, verf of krijt. Aanrader.

★★★★★
Titel: nijntje de kunstenaar | Leesfragment | Auteur: Dick Bruna | Uitgeverij: Mercis Publishing | Categorie: Kids, prentenboeken | Uitvoering: | 14 pagina’s | ISBN13: 9789056476335 | Verkrijgbaar sinds: januari 2016 |Recensent: Sandra Hutchison | Datum recensie: 20-03-2019| Prijs: €11,50 | Bestellen