99 procent van mij

Recensie 99 procent van mij door Jolanda Kalkman:
Honderd procent tijd voor de liefde

Darcy Barrett werkt als barkeeper in een kroegje, net als haar oma Loretta vroeger. Maar het zal maar voor even zijn. Nadat ze het huis van haar oma heeft verbouwd en verkocht, vertrekt ze gewoon weer naar het buitenland. Want dat is wat ze altijd al gedaan heeft: de halve wereld over reizen met maar één doel: Tom Valeska uit de weg gaan. Hij is de man van haar dromen, maar onmogelijk om te krijgen, want hij is ook de beste vriend van haar tweelingbroer Jamie. In al die jaren heeft ze nooit meer dan 1 procent van hem weten te krijgen.

Wanneer haar dienst erop zit, gaat ze naar het huisje van haar oma, de plek waar ze zolang verblijft. Daar aangekomen staat er een onbekende auto voor het huis. Maar ze laat zich niet zomaar weg jagen door een of andere vent. “Wie is daar?”, roept ze vanuit haar auto. Dan hoort ze een bekend gekef. Een oude chihuahua in een gestreept truitje komt aangerend, gevold door een man en Darcy beseft dat ze bij niemand veiliger is dan bij hem.
“Dank je wel, Loretta,” zeg ik tegen de wolk boven mijn hoofd.
Er is maar een ding zoeter dan suiker. “Dat was snel.” –Sally Thorne

In 99 procent van mij hebben Darcy en Jamie het oude huisje van hun oma geërfd met de opdracht om het op te knappen en te verkopen. Maar Darcy en Jamie hebben elkaar al tijden niet gesproken door het geruzie over Tom. Nu het Tom is, die de opdracht heeft aangenomen om het huisje te verbouwen, besluit Darcy er helemaal voor te gaan. Ze gaat meehelpen met de verbouwing en ze gaat ervoor zorgen dat Tom voor minstens twee procent van haar wordt. Ondanks dat haar hart ook wel eens wil falen…

Sally Thorne heeft met 99 procent van mij een heerlijk romantisch boek geschreven. Het is in dit boek zeker “honderd procent tijd voor de liefde!” zoals op de cover te lezen valt.

Het verhaalt speelt zich bijna helemaal rondom Darcy en Tom af. Toch had ik na afloop niet het gevoel dat ik er twee mensen bij heb leren kennen. Hiervoor miste het verhaal helaas te veel aan diepgang. Ook vond ik het verhaal een beetje voorspelbaar. Het grootste deel van het verhaal speelt zich af in en rondom het huisje. Toch weet de schrijfster van deze bouwput een heel romantische plek te maken. Als lezer had ik steeds de hoop dat dit de toekomstige woonplek van Darcy en Tom zou worden, maar of dat ook zo is, moet je toch echt zelf gaan lezen.

Ondanks de paar puntjes van kritiek ben ik toch razend enthousiast over het boek. Want wat dit boek zo onderscheidt van andere boeken, is de grote hoeveelheid humor die erin verwerkt is. Ik heb echt steeds glimlachend gelezen en op sommige momenten zelfs hardop gelachen. Vooral om de “Ondervloek”! Geweldig! Het is zo voorspelbaar, maar daardoor zo leuk om te lezen, dat ik mijn lachen echt niet meer kon inhouden en al gauw schaterend zat te lezen. Er zijn maar weinig schrijvers die dat voor elkaar krijgen.

Eerder las ik  het boek Ik niet op jou. Over dit boek schreef ik toen ook al dat ik vrolijk werd tijdens het lezen. Dit bevestigt dat Sally Thorne uitstekend in staat is om humor via papier aan de lezers over te brengen. Ik kijk dan ook uit naar haar volgende boeken!

99 procent van mij is een ideaal zomerboek om heerlijk van te genieten en ontspannen om te lachen.
Ik waardeer het boek dan ook met 4 sterren.

★★★★
Titel: 99 procent van mij | Leesfragment | Auteur: Sally Thorne | Uitgeverij HarperCollins | Categorie: feelgoodroman | Verkrijgbaar als: paperback, e-book, luisterboek| 320 pagina’s| ISBN13: 9789402704853 | Verkrijgbaar sinds: 7 april 2020 | Recensent: Jolanda Kalkman | Datum recensie: 25-06-2020 | Prijs: €17.99, e-book: € 4.99, luisterboek: €14.99 | Bestellen