Het dorpje Happiness

Recensie Het dorpje Happiness door Antoinette van Steeg:
Het dorpje Happiness is het eerste boek in dit tweeluik. Inmiddels is het tweede boek Het geschenk van Happiness ook beschikbaar voor de lezer. Holly Martin woont zelf in een kleine cottage aan zee, wat wel eens de basis zou kunnen zijn geweest van dit verhaal.

In dit eerste boek maken we kennis met Willow. Wanneer ze een advertentie tegenkomt om een jaar lang gratis te kunnen wonen in het dorpje Happiness, vlucht ze hier bijna letterlijk naartoe. Haar relatie met Gary is na vier jaar beëindigd en ze is toe aan wat anders in haar leven. Als ze aankomt, schrikt ze van de verwaarloosde locatie. Andrew Harrington haalt haar op en ze is gelijk gecharmeerd van hem. Al snel trekken de twee naar elkaar toe, maar de meeste bewoners van Happiness zijn dan ook een stuk ouder dan de twee.

Al snel trekt Willow de actieve schoenen aan en helpt ze Andrew om het dorpje op te knappen. Andrew is daar dan tot nu toe de enige die de boel actief aan het opknappen is. Samen bedenken ze prachtige plannen om het dorp een metamorfose te geven, maar ook bedenken ze een idee om de bewoners te verrassen.

Stap voor stap leren we Willow en Andrew kennen met elk hun eigen levensverhaal. Ook ontmoeten we in het verhaal zijn broer en de beste vriendin van Willow, Ruby, die komen helpen om het dorp op te knappen en te presenteren aan eventuele nieuwe bewoners tijdens een open dag. Zal het hun lukken om het dorpje die uitstraling te geven die het verdient?

Holly Martin heeft met Het dorpje Happiness een op en top feelgoodroman geschreven. Het verhaal is vrolijk, ook al kennen Willow en Andrew zo hun eigen geheimen en verleden. Het verhaal is vlot en daardoor leest het boek dan ook als een trein. Zoals het een feelgood betaamt, gebeurt er het een en ander, maar komt het altijd goed met de liefde. Dit geldt zeker ook voor dit eerste deel van het tweeluik.

In het tweede deel van dit tweeluik zullen we de vriendin van Willow, Ruby, beter leren kennen, maar ik verwacht zeker ook nog een ontwikkeling in de relatie tussen Willow en Andrew. Zoals de titel al verklapt, is het boek heerlijk happiness en ideaal om tijdens een druilerige dag of heerlijk onder een kleedje op de bank te lezen. Het dorpje Happiness had voor mij wel wat volwassener geschreven mogen worden. Het heeft een wat gemakkelijke inslag waardoor het verhaal soms wat te eenvoudig overkomt. Maar door de vlotte verhaallijn leest het anderzijds wel weer lekker snel weg.

De vrolijke cover, het verhaal en de rol van de personages zorgen ervoor dat dit boek gewoon een lekkere feelgood voor tussendoor is.

★★★
Titel: Het dorpje Happiness | Leesfragment | Auteur: Holly Martin | Uitgeverij: Zomer & Keuning | Categorie: feelgoodroman | Verkrijgbaar als paperback en e-book | 334 pagina’s | ISBN13: 9789020539400 | Verkrijgbaar sinds: 13-10-20 | Recensent: Antoinette van Steeg | Datum recensie: 10-12-2020 | Prijs: € 17.50  en e-book € 9.99 | Bestellen