Mijn grootste wens

Recensie Mijn grootste wens door Lore van Dun:
Soms vind je vriendschap waar je het niet verwacht.

Eva ontdekt na de dood van haar man hoeveel ze voor hem heeft opgegeven. Haar nichtje Nancy heeft na het vertrek van haar vader geen woord meer gesproken. Onverwacht vinden ze steun bij elkaar. Eva voelt zich verloren zonder haar man Mick, die twee jaar geleden is overleden. Voor hem had ze haar eigen dromen opzijgezet, en nu is ze bijna veertig en staat ze met lege handen. Caitlin ziet haar leven instorten: haar huwelijk loopt op de klippen en haar dochtertje, de 4-jarige Nancy, heeft sinds de scheiding geen woord meer gesproken. Caitlin maakt zich grote zorgen, maar geen dokter weet een oplossing. Nancy is haar stem kwijt. Maar is er iemand die luistert naar de woorden die ze niet durft te zeggen?

Mijn grootste wens is mijn derde boek van Lucy Dillon, haar voorgaande boeken waren een wisselend succes. Ik was dus heel benieuwd naar welke kant het op zou gaan met dit boek.

Het verhaal begint met een proloog. In deze proloog leer je Caitlin kennen met haar gezin. Je beseft ook meteen, waarom Nancy niet meer praat. Dit maakt al meteen duidelijk dat dit geen oppervlakkig verhaal zal worden.

Hierna lezen we het verhaal uit een wisselend perspectief van Eva en Caitlin, twee vrouwen met een volledig andere achtergrond. Lucy Dillon heeft beide personages heel goed uitgewerkt. Ze hebben een heel verschillend verleden en desondanks kun je hen allebei heel goed begrijpen. Je weet waarom ze bepaalde keuzes gemaakt hebben en ook waarom ze wat spijt hebben van bepaalde dingen. Vooral bij Eva zie je de verwerking van keuzes uit het verleden, die in het heden een grotere impact hebben dan ze verwacht had.

Nancy is een derde personage dat een hele belangrijke rol speelt in het verhaal. Nadat haar vader vertrok, is ze gestopt met praten. Ik sloot Nancy meteen in mijn hart. Het is een meisje waarvoor je zoveel sympathie krijgt. Ik voelde haar pijn, maar je voelde ook hoe sterk ze was. Het doet pijn om te merken dat ze helemaal in haar schulp kruipt door de gebeurtenissen.

Het verhaal is van begin tot einde heel goed uitgewerkt. Je zit echt in het verhaal en voelt mee met de personages. Door de diepgang die er in het verhaal is gebracht met bepaalde thema’s, kun je niet anders dan meteen doorlezen in het verhaal.

Mijn grootste wens is een prachtverhaal over drie sterke vrouwen. Nancy die op zoek moet naar haar stem, Caitlin die op zoek moet naar een leven zonder haar man, net zoals Eva. Ik geef het verhaal vijf sterren. Het wist mij vanaf pagina één vast te grijpen en liet mij niet meer los. Na dit derde boek van Lucy Dillon ben ik ervan overtuigd dat ik al haar volgende boeken ook ga lezen.

★★★★★
Titel: Mijn grootste wens | Leesfragment | Auteur: Lucy Dillon | Uitgeverij De Fontein | Categorie: Feelgood | Verkrijgbaar als paperback en e-boek | 416 pagina’s | ISBN13: 9789026150906 | Verkrijgbaar sinds: 24 maart 2020 | Recensent: Lore van Dun | Datum recensie: 07-05-2020 | Prijs: €19,99 – e-book €9,99 | Bestellen